Visa resultat för omröstning: Robusta eller inte?

Antal röster
194. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Aldrig robusta i mitt kaffe.

32 16,49%
  • Ibland kan det finnas robusta i mitt kaffe.

106 54,64%
  • Alltid robusta i mitt kaffe.

56 28,87%
Sidan 1 av 9 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 8 av 70

Robusta. Ja / Nej eller ibland.

En mycket intressant debatt har "rasat" den sista tiden om DNSS, (den nya skandinaviska stilen).
    Robustan vara eller icke vara är en av kärnfrågorna så hur ställer Du dig till robustan i Ditt kaffe?

Klart man blandar in lite robusta (kamerun bla) när man rostat och ska köra en espresso utan eller speciellt med mjölk
    Jag driver Alnö Kaffehus. Vi säljer vårt rostade Norrlandskaffe och har alltid bra pris på råkaffe via RostaKaffe.se .

Senior Member martink78s avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Är det bara jag som röstar?

Jojomen, robusta är fina fisken ibland i mjölkdrinken. Ger en skön fyllighet som arabican sällan ger..

Jag är periodare. Senaste halvåret eller så tror jag inte det har passerat någon robusta i min kvarn, men jag tror att jag kanske är på väg in i en robustaperiod igen.

Jag röstade: "Alltid Robusta.." även om det inte riktigt stämmer.
    Ett korrekt svar från mig skulle vara nånstans mellan ofta och nästan alltid.
    Jag tycker SE kaffen med endast arabica blir lite väl syrliga för min smak.

Varierar, hemma passerar det inte särskilt mycket robusta då det inte bryggs någon espresso hos mig. Men när jag dricker espresso uppskattar jag både den mer traditionella robustahaltiga espresson och den mer "skandinaviska" varianten. Men vill ju inte vara utan nägon av dem...

Senior Member svartvests avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Robusta är ett icke kaffe i mina ögon. (icke för för att tillföra smak utan för att blanda ut bra bönor) Dricker blandningar men njuter bäst av riktigt kaffe.

Jag tolkar frågan som att den gäller espresso endast. Eller?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •