Samköp: Nouva Point Sorrento, espressokoppar

mikfri

Well-known member
Ha ha! Det krävs tydligen oceaner av tålamod för att importera från Italien... Kan inte glömma responsen jag fick efter att ha läst lusen av min italienska leverantör i typ tio minuter på telefon: "Sorry, I don't listen..."

Hoppas det reder sig.

/m.



Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta...vi fick leverans idag och med spänd förväntan öppnade jag kartong efter kartong och kunde med stigande fasa notera att inte en enda sorrento espressokopp fanns med bland alla koppar. Jag ringde fabriken som bedyrade att en av modellerna var Sorrento och att de numera såg ut så. Efter lång diskussion och ett mail med bilder + måttangivelser som tydligt skiljer sig från Sorrento erkänner de nu att "någon måste ha begått ett misstag". De ska undersöka vad som hänt och återkomma imorgon.

Som ni kan se är cappuccinokoppen rätt men espressokoppen skiljer sig i designen.
 

McSpace

Member
Italienare...

Suck vad tröttsamt, hur svårt kan det vara att skicka de saker som beställs istället för att fylla pallen med det som stog närmast.

Give them hell Englund

//McSpace
 

Englund

Well-known member
Sådär, då har vi fått besked från fabriken, och jag kan konstatera att detta är bland det värsta jag varit med om i fråga om import:

GOOD EVENING,
I'M CHECKING THE SITUATION AND THE ONLY SOLUTION I SEE IS I'LL SEND YOU THE SORRENTO CUPS.
UNFORTUNATLY IN THIS MOMENT THEY AREN'T AVAILABLE IN OUR FACTORY.
I'LL RE PRODUCE IT BY JANUARY AND IMMEDIATLY I'LL SEND YOU.
SORRY.
 

FabianP

Well-known member
Finns det ingen fräsig internationell avtalsrätt att ta till? Det är ju iaf inom EU, även om Italien är ett administrativt (och vad det verkar, även juridiskt) U-land...

/Fabian
 

Bengan

Well-known member
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta...vi fick leverans idag och med spänd förväntan öppnade jag kartong efter kartong och kunde med stigande fasa notera att inte en enda sorrento espressokopp fanns med bland alla koppar. Jag ringde fabriken som bedyrade att en av modellerna var Sorrento och att de numera såg ut så. Efter lång diskussion och ett mail med bilder + måttangivelser som tydligt skiljer sig från Sorrento erkänner de nu att "någon måste ha begått ett misstag". De ska undersöka vad som hänt och återkomma imorgon.

Som ni kan se är cappuccinokoppen rätt men espressokoppen skiljer sig i designen.

Har du kvar espressokopparna? Jag tycker de ser trevliga ut men vill ha en kopp som rymmer en dubbel. Sorrento verkar i minsta laget då? Hur mycket rymmer koppen på bilden?
 

Englund

Well-known member
De rymmer ca 6 cl.

Det finns koppar kvar, så hör av dig via mail eller privat meddelande om du är intresserad så slipper alla andra bli spammade av vår konversation :)
 

Mayhem

Well-known member
Jag såg en massa lådor med NP-logotyp bakom disk vid mitt besök på Kaffecompagniet idag ;)
 

Englund

Well-known member
Nu var du snabb mayhem ;)

Jo det stämmer, idag fick vi hem koppar från Nuova point, och däribland de efterlängtade Sorrento. De modeller som är nya för oss är:

-Amalfi Cappuccino
-Genova Cappuccino
-Sorrento Espresso
-Palermo Espresso
 

Englund

Well-known member
Kontakta oss per mail för mer specifika frågor och priser...så slipper den här tråden bli en köp-och-sälj-följetång :)
 
Topp