"Kapa i plast" eller "modda hopper"

Tall_man

Active member
Om det hade varit min kvarn hade jag provat att såga enligt metoden som HE beskrev.
Jag tror även att det kan vara bra att stoppa in något inuti hoppern som stöd. Typ en styv papphylsa eller en bit avloppsrör. Alternativt att inte såga med så mycket tryck på bladet.

Om du vill kan du få låna min bågfil.
 

Tall_man

Active member
Vart tog mitt svar vägen?

Jag skrev i alla fall att om det varit min kvarn hade jag provat metoden HE beskrev. För att ytterligare minska risken för sprickor skulle jag ev trä in något som stöd inuti hoppern medans jag sågade, typ en hård papphylsa eller en bit avloppsrör. Såga med lågt tryck på bladet.

Om du vill kan du få låna min bågfil.
 

GLC

Well-known member
Tack för alla förslag grabbs, jag köpte en sån bågfil från clasohlson som jag tidigare postat om men tack ändå Tall_man. Trevligt med mer sundsvallsfolk. Kan rekommendera de Espresso Jam's vi brukar ha på Delicerano i stan, brukar vara i slutet av varje månad:

http://delicerano.se/espressojam/index.html

Btw, tall_man, vinner du över mina 197cm? :)
 

GLC

Well-known member
:)

Som sagt, hoppas du dyker upp på något Jam, det brukar vara hur trevligt som helst. Johan bjuder på mat och fri tillgång till maskin och kaffe för en billig peng.
 

GLC

Well-known member
För att återkoppla så har jag inte kapat hoppern än, lyckades istället lista ut hur man tog bort den helt, så jag ska prova köra hopperlöst ett tag först.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp