Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Ascaso dream

Unhappy Ascaso dream

Hej!

Idag när jag skulle använda min ascaso upptäckte jag att den inte värms upp.
    Det kommer vatten, men det blir inte varmt. Någon som vet vad som är fel??

Senior Member Marvs avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Låter som om termostaten är paj, eller också kan det finnas en thermosäkring som löst ut.
    La Scala Aida, Rossi RR81, Xpessivo Barista

Tack! Är det svårt att fixa??

Termostat är lätt att byta ut om man vet vilken som är trasig. Finns två, en för ångan och en för espresso.

Det kan också vara värmeelementet till kokaren som gått sönder, vilket inte är helt gratis att fixa. Om du haft en läckande ångrör en längre tid är detta inte helt otroligt.
    Webshop: www.kaffecompagniet.se
    Butik: Torsgatan 47 - S:t Eriksplan
    Färskt kaffe, espressomaskiner och kaffe-, te- & baristatillbehör.

Säkert en dum fråga. Men hur vet jag vilket det är som är sönder då?? Testar man sig fram eller?? Vet inte om detta är till någon hjälp, men lampan som lyser när maskinen har kommit upp i rätt temperatur fungerar inte heller.

Ångröret läckte tidigare, men är fixat sedan en tid tillbaka. Kan det ändå vara det som gjprt att det blivit så här?

En sak till, har precis bytt packning på maskinen. Men det kan väl inte ha med det att göra??

Det bästa är att öppna maskinen och mäta termostater och värmeelement för att se vad som är trasigt. Alternativt lämna in den på service om du är osäker.
    Webshop: www.kaffecompagniet.se
    Butik: Torsgatan 47 - S:t Eriksplan
    Färskt kaffe, espressomaskiner och kaffe-, te- & baristatillbehör.

Okej!

Tack för alla svaren. Blir nog att jag lämnar in den på service.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •