Gott kaffe till en Don Pedro

larsan

Well-known member
Hejs.

Söker tips på gott kaffe till min Don Pedro.

Har malt Zoeagas Blue Java, vilket har "funkat", men söker lite godare, mer spännande smaker.

/David
 
Jag har kört en del olika kaffesorter i min pedro, men jag har inte direkt märkt att någon kaffesort har vunnit på denna bryggmetod mer än någon annan. Är det ett gott kaffe så blir det ännu godare i pedron.

Det smarrigaste jag fått fram ur min gjordes med ett kaffe ur "löfbergs finaste"-serien som hette kimel estate, men det har nog som sagt mest att göra med att det är ett förbannat gott kaffe snarare än bryggningen...
 

larsan

Well-known member
Ja, dom tror nog jag springer ner dörrarna så ofta jag är där numera... Men det är otroligt bra personal där, så jag kan inte låta bli! =)

Tack för tipsen förresten!
 

robbowan

Well-known member
Don Pedro har jag inte sett sedan 70-talet. Var extremt fascinerad när morsan gjorde kaffe i en sån när jag var liten.
 

Cima Coppi

Member
Har haft min DP i flera år och kört en rad olika bönor genom den. Tycker själv att Espresso Bella är ett bra "bas-kaffe" till en DP. Även Inferno gör sig... Men det som avgör är nog dagsformen, vilket humör man är på för dagen. Satsa på bra kaffe, det vill hon ha den lilla kupan... ;-)
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp