Malmö Capo Kaffebar

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Cyklade förbi Capo Kaffebar (som öppnar inom kort) och hälsade på Sebastian. Lokalen ligger på prima läge och lokalen är fantastisk. Liten, tajt och underbar. La Marzocco blir den maskin som levererar shotsen och kaffet kommer att komma från Helsingborg....det bådar gott! Hojta till när du har slagit upp portarna Sebastian!
 

andersno

Well-known member
Jag har också smygkikat in lite. Ska bli väldigt spännande! Malmö har definitivt plats för en lite mindre kaffebar till.
 

onyman

Well-known member
Capo har väl ansetts som lite hit and miss av de flesta.... är fortfarande inte helt stabila men de har nog träffat lite oftare än vanligt på sistone.

pga av Koppis lite intressanta ändringar i utbud så kan man nog få smaka ett par olika single origin espressos de närmsta månaderna. Just nu så kör man Finca Volcancito, mikrolot # 83. De försöker också sätta upp nån typ av brew bar och har ett kilo av Koppis kenyan + Finca Elida inne.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Cyklade förbi idag och såg att det var stängt mitt på dagen? Har de stängt igen för gott eller var det bara tillfälligt?
 

onyman

Well-known member
Det är sålt. nya ägaren ska vara en dansk som driver salladsbaren på Baltzarsgatan, han tar över all utrustning och ska visst köra vidare i samma namn men med mer mat/lunch/sallad etc. Oklart om det fortsätter att vara Koppi i kvarnarna.
 

chutzpah

Well-known member
Jag bor på Baltzarsgatan. Inte har vi en salladsbar här!

Eller menar du stället med de fula skyltar som öppnade i halvkällaren där tryckeriet har varit?
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp