caffè all'Alpino

Calobra

Alnö Kaffehus
Ska det vara nåt med sting så ska're va caffè all'Alpino.
Såg på Primo Paolo igår där Paolos farbror(?) helt sonika gjorde kaffe i Mokkakannan fast inte på vatten utan på grappa!
:D
Gode Paolo som är ganska stryktålig gick nästan i backen:D:D

Har någon provat?
Explosionsrisk?
 

granstrand

New member
Övriga skador...?

Såg också hur nackhåren reste sig på Paolo! =)

Man blir ju allt lite nyfiken på en sån där caffè all'Alpino. Förutom uppenbara skador på levern, nån som vet om ens mockabryggare tar "skada" av grappan?
Tänkte mest om bismaken finns kvar senare...?


/Calle G.
 

martink78

Well-known member
Hmm.. intressant, sprit bär väl smaker ungefär som fett gör så jämfört med vatten borde man få mer kaffesmak. Å andra sidan smakar ju garappan i sig rätt mycket så den kanske tar över.
 

Minghetti

Active member
Hm... får väl erkänna att jag testade några dagar efter programmet. :D Det var en konstig känsla eftersom det såg ut som vanligt kaffe och fick en ganska söt doft. Men när man sedan drack det så var det starkt som grappa men med kaffeton. Udda kombination. Ögat och smaklökarna kom lite på kollisionskurs. Smaken var helt ok men jag kan nog tänka mig att dricka det efter att ha varit ute en kall vinterdag snarare än mitt i sommaren. Gillar du kaffe och grappa (och vem gör inte det?) så rekommenderar jag dig i alla fall att testa det! :D
 

Roby Caffé

Well-known member
Hm... får väl erkänna att jag testade några dagar efter programmet. :D Det var en konstig känsla eftersom det såg ut som vanligt kaffe och fick en ganska söt doft. Men när man sedan drack det så var det starkt som grappa men med kaffeton. Udda kombination. Ögat och smaklökarna kom lite på kollisionskurs. Smaken var helt ok men jag kan nog tänka mig att dricka det efter att ha varit ute en kall vinterdag snarare än mitt i sommaren. Gillar du kaffe och grappa (och vem gör inte det?) så rekommenderar jag dig i alla fall att testa det! :D


Ciao!

Jag missade programmet men so jag förstått det så gör man en vanlig moka fast istället för vatten så kör man grappa? :eek:hmy:

/Roberto
 

Calobra

Alnö Kaffehus
Kolla färgnyanserna i mitt startinlägg så ser du en inbäddad länk till programmet. Där ser man hela sekvensen...:)
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,663
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp