Bästa maskinen för cappuccino?

BloodyMezzo

Well-known member
Nu slänger jag ur mig en fråga och hoppas att det finns några som vill svara. :)

Vilken är den bästa cappuccinomaskinen under 10 000kr? Jag inser att det inte är en helt vetenskaplig frågeställning men för fram någon eller några maskiner du tycker är bra. Maskinen ska vara någorlunda enkel att lära sig (okej, inte hopplöst svår iaf), hyfsat förlåtande och inte ha för bedrövliga väntetider mellan bryggning, mjölkskumning.
 

Large

Well-known member
Det finns inte många bra cappuccinomaskiner för de pengarna. Skall man göra cappuccino någorlunda smärtfritt så är det värmeväxlare eller dubbelkokare som gäller.

De enda nya maskinerna jag kan komma på som passar plånboken är:

* NS Oscar
* Expobar Office Pulsar
* Expobar Office Leva (lite beroende på växelkursen för dagen)
 

djneo

Well-known member
Det som skulle vara det absolut bäst för så lite pengar som möjligt är nog en NS Oscar som tidigare talare nämner...
 

JR

New member
Intressant fråga. Är går själv i köpetankar av en espressomaskin och skulle gärna vilja ha en som kan leverera mjölkskum effektivt och dessutom hantera mjölk på ett bra vis.
Vill att det ska va enkelt och man ska antingen via inbygd kyl (finns det sådana maskiner?) eller ett mjölkmagasin man lätt kan avlägsna och förvara i kylen så att den inte surnar.
Blir det för jobbigt att med rengörning o så så känner jag mig själv att lat som jag är struntar jag i cappuccino, därför måste sånt va enkelt att sköta.
 

stipok

Well-known member
Kanske en personlig barista kan vara ett alternativ? ;)

Tänk att ha någon som som smyger omkring hemma och gör perfekt kaffe åt dig, som rengör maskinen, håller mjölken fräsch och välskummad, samt köper hem nya bönor åt dig när de gamla börjar ta slut? :D
 

theseal

Kaffeterroristen
Skall man ha PERFEKT cappu går ju en automat bort.

Mest pang för pengen lär ju en beggad HX E61:a med stor tank vara, skummar i timmar utan att krokna. Lägg mellanskillnaden på barista/latte-art kurs.
 

mthier

Active member
Jag tycker att Bezzera BZ07 med värmeväxlare är både en bra och klassisk men uptodate maskin till ett bra pris, leta på butiker i tyskland då kan man få den med dubbelmanometer till ca 975 euro-svårslaget tycker jag.

MVH,

Mark
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp