En liten presentation av en blivande kaffenörd...

sebsongs

New member
Hej på er.

Sebastian heter jag och bor i Kristianstad.

Jag köpte en C3 Café Italia II för ett år sen och har bara kört med färdigmalda bönor under den tiden. Men när jag för några veckor sedan började undersöka vad som inte stod rätt till med min espresso så hittade jag hit. Så efter mycket sökande och läsande tänkte jag att det är dags att bli medlem!

Jag är för övrigt jättenöjd med min billiga maskin, den gör ett bra jobb om den får rätt bönor i sig. Men jag ska snart investera i en kvarn, tror det blir en manuell zassenhaus eller peugeot till att börja med. Känner inte riktigt att pengarna räcker till för en elektrisk kvarn som gör jobbet.

Annars då? Jag jobbar som mjukvaruingengör inom medicinteknik och har som mitt allra största intresse i musikproduktion. Låter konstigt? Det är det nog också. Mitt yrke är egentligen en slump, och mitt mål är att arbeta med musik på heltid, på ett eller annat sätt.

Tack för kaffet. =)

/seb
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Välkommen! Jag är övertygad om att du kommer att få fram mycket godare kaffe efter kvarnköpet. Du har något att se fram emot. :)
 

Ciclista

Well-known member
Du kommer verkligen få bättre kaffe efter kvarnköp. Och ett sug efter ny maskin på köpet :) (har själv haft en c3)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp