Tjutande QM Aquila

Mayhem

Well-known member
Idag började min Quick Mill Aquila tjuta när tryckmätaren närmar sig 10 bar. Är det övertrycksventilen som redan börjar ge upp? Maskinen köptes sprillans ny precis innan midsommar... :(
 

kaffe med slice

Well-known member
Jag har själv en Aquila och den har ett eget litet liv. Ibland låter den mycket när jag gör en espresso och ibland låter den dovt och lite. Ibland tjuter den och ibland inte.

Mest sådana här olikheter i sitt beteende hade den i början (första halvåret ungefär). Nu när jag haft den i drygt ett år så händer dessa förändringar mer sällan.

Kanske inte mycket till hjälp för ditt specifika problem, men endå :)

Har du hört med återförsäljaren?

//Matte
 

Mayhem

Well-known member
Har du hört med återförsäljaren?
Ringde precis till Kaffemaskinen. De kunde inte säga så mycket eftersom killen som utför reparationer försvunnit bort på tre veckors semester. :eek:hmy:

Så då är frågan vad man gör nu. Egentligen vill man ju inte äventyra maskinens fortsatta hälsa, men att vara utan riktigt kaffe i uppåt en månad fungerar inte heller. Möjligen skulle man kunna öppna maskinen själv och pilla lite på övertrycksventilen, frågan är bara huruvida en sådan åtgärd påverkar garantin negativt...? :unsure:
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp