Isomac Giada

mhunter

New member
Isomac Giada - 4 frågor/problem?

Hej! Jag har ett par problemfrågor till er proffs, det gäller min Giada-maskin och frågorna kanske inte just har med modellen att göra, kan ju vara andra orsaker det är oxå möjligt att det är handhavandet som felar :unsure:

* spridarfiltret (som är konvext) "ploppar" gärna tillbaka över åt andra hållet, när jag monterar filterhållaren, även trots att jag bara dragit åt bulten för hand. Vad kan jag göra åt detta? Jag tror inte jag har för mycket kaffe i, har två mått i ett filter avsett för två mått.

* Ofta när kaffet pressas ut, så rinner det inte i en fin stråle, utan det "fräser" snarare ut så att det stänker en bra bit ut på sidorna utanför apparaten - så ska det väl ändå inte vara. Var ligger felet? För hårt el löst åtdragen filterhållare?

* I samband med ovanstående tycker jag oxå att kaffet blir väldigt ljust som the, ska inte en espresso vara "bra" mörk i färgen? Varför blir det så?

* Ibland när jag slår till kaffeknappen, så surrar pumpen (ibland med ett vassare ljud) men inget kaffe kommer, även när jag kör igenom vatten utan kaffe så suger den liksom inget i vattenslangen, men sedan går det ju utmärkt andra gånger?

Mycket tacksam för svar på dessa frågor.
Mvh
Mhunter
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp