Maia Hirasawa på Marmelad.

theseal

Kaffeterroristen
Jag, PAC och många många fler besökte säsongsfinalen på Kafé Marmelad där Maia Hirasawa satte en närmast magisk stämmning på vad som var kanske den sista ljumma sommar-fredagen för denna gången. Vi träffade också Karin, som tyvärr skall lämna Poyan, Marmelad, Göteborg, Sverige och alla kaffe-älskare för UK och London. Vi önskar dig lycka till, men inte för mycket lycka, så du aldrig kommer tillbaks.

PAC och jag var utrustade med varsin kamera och sinnen lagom skärpta av tre öl var. Här följer våra intryck.

Konserten;
Sättningen - Maia på sång, guitarr och keyboard. Jesper på trumpet, sång, gitarr "xylofon" och "slagverk". (jag tycker utvecklingen mot att folk använder okonventionella instrument, läs sånt man köper på Toys 'r Us, är fantastisk, konventioner för vad som är och vad som inte är vräks omkull och musik skapas)

Inledningen är ngt lågmäld och det är som en späd fågelsång som inte riktigt orkar bryta igenom stadens slammer, det tar sig dock rätt fort och det späda och skira bryter igenom och magi skapas. Fan vad bra det var!!

mer intryck och bilder följer...
 

Bilagor

  • IMG_3309.jpg
    IMG_3309.jpg
    121.9 KB · Visningar: 55
  • IMG_3524.jpg
    IMG_3524.jpg
    131.2 KB · Visningar: 49

Pac

Maskindoktorn
Riktigt bra konsert! Intimt, själ- och känslo-fullt.

Jag satt längstbak och njöt på en pall. :)
 

Pac

Maskindoktorn
IMG_5250.JPG
 

Pac

Maskindoktorn
Som sagt, TheSeal och jag slog våra fotopåsar ihop och gick dit och lyssnade.:)

Det var massvis med folk och riktigt förväntansfull stämning...

IMG_5192.JPG

IMG_5186.JPG


IMG_5189.JPG
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,693
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp