Maskinval

mikfri

Well-known member
Jo det var väl lite det jag försökte säga. Med idogt arbete kan man slippa kanalisering och halvdana extraktioner. Skillnaden med värstingarna är väl framförallt att man utan allt meckande får kanonskott gång på gång. Så på så sätt smakar det ju bättre med en 10K kvarn...
 

BloodyMezzo

Well-known member
Hittade inte heller några tillförlitliga tester när jag köpte min första kvarn. Jag läste nåt på smartson eller vad hemsidan heter och de rekkomenderade tre kvarnar, Kitchenaid (som ajg förälskat mig i, Rocky och en Anfim tror jag som var dyrare. Jag köpte då en Kitchenaid som jag inte alls var nöjd med då den var så märkligt fabriksinställd att den inte kunde mala finare än bryggmalet. Jag reklamerade den (vet faktiskt inte om den var felaktig men då var jag övertygad om det) och köpte en Rocky som jag trivs med. Ett problem med kitchenaid var att det inte gick att få in en filterhållare till en bryggare under kvarnen utan man var tvungen att mala ned i den medföljande glasbehållaren. Annars tycker jag fortfarande den är fin att se på. Men det tycker jag om rocky med, på ett annat sätt. :)
 

BloodyMezzo

Well-known member
Lycka till! Finns hur många som helst som har den på det här forumet. Lätt att få hjälp med andra ord. StefanBöna gjorde en guide till hur man kan gå till väga med rengöring tex. den var väldigt pedagogisk. Rekommenderas!
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp