Söndagsöppen kaffehandel i centrala Stockholm?

PF013

Well-known member
Är i huvudstaden över helgen, och är sugen på att köpa lite nyrostat kvalitetskaffe. Hade hoppats på att hinna till Kaffemaskinen och deras nyinkomna Åre-kaffe, men det gick ju som det gick. Nån som kan tipsa om någon handlare som har söndagsöppet och har bra rostningsdatum på Åre, J&N eller deMatteo?
 

FabianP

Well-known member
Mellqvist Kaffebar sålde sin blandning iaf uppe på Rörstrandsgatan sist jag var där. Om jag minns rätt skulle det vara från Haugaard, och alltid nyrostad. Kanske inte vad du letar efter. Hittade inte J&N-butikens öppettider.

/Fabian
 

treefinger

Well-known member
Jag skulle nog också glida in på Mellqvist, antingen på rörstrandsgatan eller på söder för nyrostade böner, om det var akut.
 

PF013

Well-known member
Tack för tipset! Jag har inte heller lyckats hitta några öppettider på J&N-butiken. Men med Mellqvist söder så har jag några tänkbara kandidater inom gångavstånd, så nåt borde jag få med mig hem...
 

HE

Well-known member
Det finns ett cafe i Tullinge, ett långt stenkast från J&N rosteriet de har öppet på söndagar. Ja nu är det ju inte centrala stockholm men nöden har ibland ingen lag ;-)

Jag PM mitt mobnr om du får abstinens, så lotsar jag dig till cafet.
HE
 

confuzed

Well-known member
Esters te och kaffehandel på folkungagatan på söder borde ha öppnat efter sommaruppehållet nu där har de J&Ns kaffe och gott fika på samma gång...
 

PF013

Well-known member
Tack för alla tips!
Det blev en påse från Mellqvist söder. Han bjöd på en enkel också. Esters var semesterstängt till den tolfte (och stängt på söndagar i övrigt). J&N hade stängt, så jag fick fånglo på deras Versalab-kvarn genom fönstret... :)
 

PF013

Well-known member
... och så blev det ju kaffe hos Josef på Espressino. Underbart gott, och stabil art i frugans latte. Det bästa hon druckit. Nu får man lite att leva upp till. Han sålde Åre Pop rostat 22/7 till bra pris, men bara på kilopåsar. Får nog ta och beställa lite direkt från Åre istället.
 
Topp