Efterlyser stort mjölktest

rhide

Well-known member
Hej kaffevänner, vänner och alla andra (som ännu inte känner sig träffade) :)

Jag har låtit maskinen stå avstängd ett riktigt bra tag nu, säkerligen nästan ett helt år, men det räckte med att bara koppla in sladdarna, fylla vattentanken och rengöra härligheten så var besattheten på plats igen :)


Jag letade runt på internet efter ett stort smaktest av de olika mjölksorter som finns på den svenska marknaden. Vad de har för betydelse för cappuns eller lattens smak och hur "följsamma" och enkla de är att skumma. När jag senast kollade på nyheterna var det huvudsakligen fet mjölk som gällde både för smaken och själva skumningen, men har något nytt tillkommit på marknaden på sistone? Har någon av er, eller känner ni till någon som gjort ett stort och oberoende mjölktest?

Jag är sugen på att testa, men det vore roligt att jämföra resultatet med redan existerande, eller för all del resultatet från ett oberoende test från någon av er :)

Så, skulle någon av er vilja tipsa om ett existerande test, eller möjligen genomgföra ett om inget redan finns?

Lycka till men jakten :)
 

snabbkaffe

Well-known member
Det finns en ekologisk lattemjölk på 1.5% (arla?) som jag tycker är kanon! Tycker visserligen alla typer av mjölk fungerar bra :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,696
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp