Vad betalade du för din Europiccola?

johey

Well-known member
Vad är rätt pris för en La Pavoni Europiccola, som enligt säljaren fungerar fint och har relativt nybytta packningar? Den är några år gammal.
 

Alfredo

Well-known member
Min var ganska dyr 2500:- Men då hade jag bråttom och den var i mycket fint skick. Det är en pre millenium modell, tippar på året innan.
 

johey

Well-known member
Har fått ett erbjudande på en i enligt beskrivning fint bruksskick med nyligen bytta packningar för 2 papp. Kanske inte är så dumt?

Inväntar ett prisförslag på en Professional. Vad är det som skiljer mellan pro och ickepro? Verkar vara någon mätare på pro. Är det kokartrycket? Övrigt som skiljer?
 

johey

Well-known member
Förresten verkar det som att Professional inte är en Europiccola. Skiljer det sig mycket modellerna emellan? Är det samma packningar på dem båda, så att jag kan köpa ett set avsett för Europiccola och använda i en Professional?
 

Manks

Member
finns ju en hel del varienter av europiccola med nypris från 482 euro till 1200 euro, så beror nog på modell?
 

johey

Well-known member
Så pass? Vid sökning på Prisjakt får jag fram en bunt där prisskillanden mellan den billigaste och dyraste är ungefär 1500 kr. Kanske finns fler modeller utrikes? Vad är det som skiljer dem åt? Vissa verkar vara kromade, medan andra blänker med sin mässing och koppar, och vissa verkar ha trähandtag och andra plast. Men är det fler skillnader än det kosmetiska?
 

FabianP

Well-known member
Europiccola ELH, dvs med trähandtag, från -94 och i bra skick. Du kan se min tråd i hårdvarudelen, espressomaskiner.

Gav 2000kr för den.

/Fabian
 

Viking

Well-known member
Johey, yes, det är kokartrycket. Pron har en manometer. Det är dock samma packningar vad jag har förstått.
 

johey

Well-known member
Det är ju schyst. Börjar snöa rätt mycket på din manick, Viking. Se nu till att kolla din brevlåda. :)
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp