Generalagent för Rancilio i Sverige

Mulberry

Member
Hej!

Jag är ute efter att köpa min första espressomaskin och är grymt sugen på en Rancilio Silvia. Min lokala butik vill jag gärna gynna och skulle hemskt gärna köpa en genom dem. Problemet är att de har haft problem i att ta reda på vem som är agent för Rancilio i Sverige. Av förståeliga själ vill inte återförsäljarna i Sverige uppge vem de köper ifrån. Är det någon av er som vet vem min försäljare skall vända sig till?

Har smugit runt och insupit inspiration här en stund och har bara en sak att säga, vilket trevligt ställe ni har :lol:
 

Daffy Duck

Well-known member
Så vitt jag vet jobbar inte Rancilio med "generalagenter", utan de flesta butiker importerar själva direkt från Rancilio i Italien. Kan hända att det är annat när det gäller proffsmaskiner.
 

jb

Well-known member
Rancilio har (enligt Andrea på Rancilio i Italien) valt att leverera Silvia och de andra "konsumentmaskinerna" direkt till alla butiker som vill köpa möjligen har man en genralagent för proffsmaskinerna... Kan vara bra att tänka på vid val av inköpsställe om man ser till eventuell garantiservice etc.
 

JwK

Member
Jag köpte min från kaffegrossisten.se , gick fort som satan, beställde i torsdags och den är i postsorteringen nu, så antagligen framme måndag morgon. silvia+rocky.
 

puttec

Well-known member
Många äro kallade! Det var samma sak när jag skulle köpa min Rancilio. Ett antal firmor sade sig vara generalagenter. Jag köpte av Espressomania som var dom som hade den i lager just då, vilket sedan ändå inte visade sig stämma utan det tog ngn vecka innan den kom. Så det var bara att bita ihop :)
 

Musicman

Well-known member
Det beror på att de inte har något lager utan beställer direkt från fabrik - tror det kallas "gråimport". Samma sak för mig när jag köpte därifrån, vilket aldrig aldrig kommer hända igen...
 

Molarin

Well-known member
Det beror på att de inte har något lager utan beställer direkt från fabrik - tror det kallas "gråimport". Samma sak för mig när jag köpte därifrån, vilket aldrig aldrig kommer hända igen...

Gråimport kallas det när man importerar "vid sidan av" generalagenten. Nu har inte Rancilio någon generalagent så import blir bara import.
 

Forumstatistik

Trådar
14,665
Inlägg
155,701
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp