Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 9 till 16 av 18
    Vad vinner man på att köra te't i espressomaskinen mot att bara hälla vatten över det?

Prova hälla vatten över ett théfilter fyllt med roibois och jag kan garantera att du får spotta flis resten av kvällen

Idag provade jag att göra en en annan variant av röd cappuccino. Jag smaksatte mjölk med rödbeta och gjorde sen cappuccino på det, resultatet blev ganska kul Lite långt att skriva om smaksättningsprocessen här men om man är intresserad står det istället här.

Senior Member hnes avatar
    Reg.datum
    maj 2010
    Citat Ursprungligen postat av Videoten Visa inlägg
    Prova hälla vatten över ett théfilter fyllt med roibois och jag kan garantera att du får spotta flis resten av kvällen
    Det finns tefilter som är gjorda i väldigt finmaskigt nät. Köpte ett häromveckan på NK i Stockholm. Hålen i espressofilterkorgarna ser gigantiska ut i jämförelse.

Senior Member Gholams avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Citat Ursprungligen postat av Joakim C Visa inlägg
    Idag provade jag att göra en en annan variant av röd cappuccino. Jag smaksatte mjölk med rödbeta och gjorde sen cappuccino på det, resultatet blev ganska kul Lite långt att skriva om smaksättningsprocessen här men om man är intresserad står det istället här.
    Spännande! Meddela gärna när du har en fungerande kombination.

Citat Ursprungligen postat av Gholam Visa inlägg
    Spännande! Meddela gärna när du har en fungerande kombination.
    Det ska jag nog göra. Kom gärna med roliga smakförslag att experimentera med. Undra hur mango blir?

Hur gör ni med portafiltret efter ni kört te i det? Jag har gjort det en gång men det tog säkert tre dagar innan jag slutade känna te smak/doft i kaffet.
    Senast redigerat av orvadet den 2011-07-03 klockan 10:07.

Senior Member
    Reg.datum
    okt 2009
    Jag gör rooibus-cappu med hjälp av aeropressen, massor med (vanligt omalt) rooibus och typ en knapp deciliter kokvatten. Lite socker i, och sen skummjölk som vanligt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •