Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 8 av 18

Smile Red Cappuccino

Jag brukar göra en god mjölkdrink som passar fint när man vill mysa lite precis innan man sover, en Red Cappuccino (mitt namn trodde jag men företaget som säljer Red Espresso verkar ha samma sak).

Jag gör en rejäl trippel espresso på vanligt malet roiboos te som man köper i vilket te-affär som helst. Två teskedar med råge i ett dubbelfilter. Jag tampar det först men tror inte det gör någon större skillnad eftersom det är så grovt och torrt (jämfört med nymalet kaffe). Sedan häller jag på ett fint cappuccino-skum med varm mjölk (ja som en vanlig cappuccino efter var drickares egen smak).

Väldigt gott faktiskt och mycket avlsappnande!!

Någon mer som provat detta?

jo, efter att jag testat redespresso i Köpenhamn på WBC förra året testade jag det, och precis som du, så gillar jag det, det ger en ny dimension till te drickandet för min del.

Det där låter ju spännande. Blir till att testa.

Senior Member martink78s avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Hmm.. red espresso har jag testat men inte i cappuccino form. Vilket ju egentligen är synd, roiboos brukar funka väldigt bra med mjölk så det borde ju vara en kanonkombination.. Måste testas!

Senior Member GLCs avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hur blir extraheringen med te i portat? Hur mkt vätska ska man satsa på? Låter gott helt klart.

Senior Member martink78s avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Roiboos bliv väl inte bittert och brukar behöva rätt varm vatten. Så det borde väl bara vara att anpassa vätskan efter hur stark och stor kopp man vill ha?

Det är bara att köra på och ta ut så mycket vätska man vill ha. Även om vattnet passerar ganska snabbt så blir det mycket smak i koppen.

När jag kör på detta brukar jag först låta teét fukta till sig lite (slå av pumpen) köra halva koppen, sen slå av pumpen i 10 sekunder och köra resten.....då blir det mer smak tycker jag.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •