Grose...

robbowan

Well-known member
Jag har en viss hatkärlek mot Drottninggatan. 2/3 av gatan är vedervärdig men sista biten upp mot Observatorielunden är helt ok både på mat och caféfronten.

Några snabba reflektioner.

1. Piccini (heter den det?) schysst i gammal stil med bra glass.
2. Muffin Bakery - Tja, OK.
3. Waynes - Som Waynes brukar vara.
4. Mojo - Ganska trevlig lokal. Helt OK kaffe när jag varit där.
5. Tintarella di Luna - Har hört mycket positivt om, mackorna är suvve men kaffet sisådär.
6. Café la Rose - Hmmmm...

Sedan finns det ett stort ställe till som jag inte ens tänker nämna vid namn. När jag såg killen i linne och kände svetten från mils avstånd (ta på en t-shirt åtminstone!) så ville jag vände men var i desperat behov av mat och kaffe.

Kaffet - helt OK macchiato.

Mackan, min - tråkig men OK, tjejens...

Ett lång hårstrå i - inte på - fyllningen. När vi gick tillbaka så sa de inte ursäkta, erbjöd sig inte att stå för kaffet (inte för att de behövde det) eller någonting.

Kanske är jag jobbskadad men om någon kommer in med en sådan grej så får de högsta prio. De får inte vänta på att alla andra skall få sin mat - särskilt inte när det är en lätt order.

:angry:
 

Jay

Well-known member
UQS var fantastiskt när jag bodde i Stockholm. Även Zanzibar var högt rankade, hur är de idag?
 

Montero

Well-known member
Mojo serverar ju J&N.
Tjejen som står där är öppen för förslag, så prata så får du kaffet som du vill.


EDIT: Inser nu att det jag skrev skulle kunna missuppfattas. Bättring i ledet. :/
 

robbowan

Well-known member
Mojo serverar ju J&N.
Tjejen som står där är öppen för förslag, så prata så får du kaffet som du vill.


EDIT: Inser nu att det jag skrev skulle kunna missuppfattas. Bättring i ledet. :/

Haha... Frugan skulle döda mig! Insinuera inte ens nåt sånt för en Latina! :lol:

Piccini var förövrigt bara OK sist jag var där.
 

Coffeehead

Well-known member
Zanzibar existerar inte längre tror jag! Mojo har jag sedan länge slutat besöka då kaffe kvaliteten sjönk drastiskt för några år sedan, men de kanske har bättrat sig igen.
 

BloodyMezzo

Well-known member
Intressant tråd! Bra och centrala kaffeplace vill jag gärna ha tips på. En parameter jag måste väga in som är snål student (och just lagt 10 000 på nya kaffeprylar ;)) är om det är prisvärt. Caféer brukar vara bra på att ta betalt oavsett om kvalitén är god eller usel. Jag vill ha ett bra och prisvärt hak. :)
 
Topp