Jura impressa J5

Hagalund

Well-known member
Hej,
Tycker om gott kaffe men är nybörjare. Har haft en Saeco maskin i sex år nu har den gjort sitt. Funderar på Jura impressa j5. Tacksam för synpunkter. Halvautomat funkar inte för min del, har inte kommit så långt i utvecklingen avseende kaffet.
Tack på förhand för era tips.
 

matwik

Member
Har en jura ENA 3 själv. Jag tycker den gör gott kaffe, kanske inte som en manuell maskin men jag vill ha mitt kaffe snabbt och bekvämt.. J5 är typ samma men lite mer designad..
 

orvadet

Well-known member
Hej,
Tycker om gott kaffe men är nybörjare. Har haft en Saeco maskin i sex år nu har den gjort sitt. Funderar på Jura impressa j5. Tacksam för synpunkter. Halvautomat funkar inte för min del, har inte kommit så långt i utvecklingen avseende kaffet.
Tack på förhand för era tips.

Jag har kört helautomat i ett flertal år och om du ska ha något markant bättre än Jura J5 så är det astronomiska summor som gäller.

Beträffande J vs ENA så är J tystare, har bättre inställningsmöjligheter, större vattentank, större sumpdel samt större bönbehållare.

Jag har en rostfri mjölkbehållare till Jura Z5 som du kan få rekvirera för en hundring+frakt om du behöver, de kostar väl en 595:- i handeln tror jag.
 

Forumstatistik

Trådar
14,665
Inlägg
155,701
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp