Isomac Giada

Espressisten

Active member
Jag har precis inhandlat en espressomaskin - Isomac Giada. Min fråga är om slangen till mjölkskummaren är för kort? Den går bara "halvvägs" i vattenbehållaren vilket gör att man hela tiden måste fylla på vatten. Den andra slangen till bryggaren går ju hela vägen "ner" i behållaren. Någon som känner till detta? :huh:

Sen vore det ju alltid kul att höra vad ni andra som äger denna maskinen anser om den? Jag är fortfarande rätt novis gällande detta men tycker den gör bra espresso..
 

GLC

Well-known member
Nu vet jag inget om Isomac men det är nog returslangen från kokaren och har inget med mjölkskumningen att göra.
 

Espressisten

Active member
Ok visste inte ens att det fanns en returslang... men det verkar ju logiskt. Tack för svaret!

När man läser på forumet säger alla att man MÅSTE ha en kaffekvarn. Jag har endast köpt färdigmalt på affären (Lavazza sorter) och tycker det blir helt OK. Blir det verkligen sååå stor skillnad?
 

Large

Well-known member
Ta en kafferunda på stans bättre ställen som Da Matteo, Bar Italia och Mahogny.
Bedöm sedan själv om du tycker att det är värt priset för en bra kvarn , ca 2500:- och uppåt, att kunna göra kaffe hemma i samma klass isf för det du åstadkommer nu.
 

Espressisten

Active member
Måste ta upp denna tråden igen då jag lytt råden och skaffat mig en riktig kvarn. Det blev en Rancilio Rocky efter alla rekommendationer här på forumet. Jag måste säga att skillnaden på kaffet från Isomacen är som natt och dag. Jag får en riktigt fin crema och kaffet smakar mumma.

Efter en månads hårslitande kan jag nu faktiskt rekommendera Isomac Giada trots all kritik den fått här på forumet. Man får bara ge den lite tid..
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp