European Behmor - Hasbean

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Coolt. Man är lite sugen på den, men lite anti också med tanke på att man inte får/kan dumpa ut bönorna när man vill för kylning. (om jag har förstått det rätt) :(
 

knasper

Well-known member
Självklart skulle jag ha en Behmor, så snart den fanns i Europa, bättre rostare för hemmabruk var ju bara inte möjlig (i sin prisklass - inte i HotTops ;)). Efter lite läsande i våras fattade jag det som att såväl SweetMarias som HasBeans inte tyckte det var en bra espressorostare, dock, utan mest för "mellanrost". Diskvalificerad hos mig, då. Vad det berodde på vet jag inte riktigt - brandrisk vid långrost?? Så - när min iRoast2 brände fick jag ett bra pris på en ny bas och när den ryker nästa sommar blir det nog Genecafé (även om de också eldas upp emellanåt).

Tar nog en ytterligare titt på Behmor iaf men mörkrost på iRoasts 15 min begränsning har levererat bra espresso till mig. Pris på Behmor??
 

FabianP

Well-known member
Någon som provat att beställa kaffe från Has Bean?

Ganska sugen, de verkar ha många kanonvarianter inne...

/Fabian
 

bchi

Well-known member
Någon som provat att beställa kaffe från Has Bean?

Ganska sugen, de verkar ha många kanonvarianter inne...

/Fabian

Japp, fungerar alldeles utmärkt. Frakten höjdes dock för något år sedan. Tidigare var det runt £5 för 4x250g. Nu är det runt £8 har jag för mig men köper man lite större mängder är det ju fortfarande billigt.
Kaffet rostas dagen innan det skickas.
 

puttec

Well-known member
Efter lite läsande i våras fattade jag det som att såväl SweetMarias som HasBeans inte tyckte det var en bra espressorostare, dock, utan mest för "mellanrost". Diskvalificerad hos mig, då. Vad det berodde på vet jag inte riktigt - brandrisk vid långrost???

Genom att köra det långa programmet för 450g bönor men stoppa i 250g så brände jag dem så att det bara var att hutta.
 
Topp