Höganäs

TTobbe

Well-known member
Har bokat en lägenhet i Höganäs v.30 ska rulla runt med bil lite. Vad får man inte missa inom en rimlig radie. :coffee:
 

Nissee

Member
Annars finns det inget jättebra i kaffe väg i Höganäs trakten, mitt bästa tips är att leta sig in mot Helsingborg och besöka Koppi.
 

Coffea

Member
Om du ändå ska in till Helsingborg så vill jag tipsa om Café Birger, ligger i stadsbiblioteket, mitt i stan. Det är en riktig pärla med vansinigt gott kaffe och oklanderlig service. De är grymma på att göra capuccino! Det är verkligen en smultronställe som jag varmt rekomenderar.
 

Mortus

Member
Som någon nämnt ovan så Koppi för dryck, sedan vandra ner 25 m till K&Co och testa deras kycklingchili-röra på ciabatta.

Om du ska ner förbi Lund, kan jag rekommendera Viggos vid centralstationen, har nog de mest prisvärda och godaste burgarna jag ätit.
 

FabianP

Well-known member
Om du ska ner förbi Lund, kan jag rekommendera Viggos vid centralstationen, har nog de mest prisvärda och godaste burgarna jag ätit.

Men INTE kaffe!! Stor varning utfärdas... Viggos är burgers only, men vilka burgare sedan. Enda espressostället i Lund som jag tycker funkar är Patisseriet, gärna med deras enormt lyxiga sötsaker till.

I Malmö rekommenderar jag Nesta, Solde och Te & Kaffehuset (Som har en Synesso Cyncra... :))

/Fabian

PS. Förresten, om ni är i Lund och det är varmt, är Per Tuttis glasscafé ett givet stopp. Enormt god glass, tillverkad i huset. Bra mycket bättre än hålet i väggen vid Stortorget. Östra Mårtensgatan ligger Per Tutti på. Hektiskt semester om du skall göra allt! DS.
 

TTobbe

Well-known member
Men INTE kaffe!! Stor varning utfärdas... Viggos är burgers only, men vilka burgare sedan. Enda espressostället i Lund som jag tycker funkar är Patisseriet, gärna med deras enormt lyxiga sötsaker till.

I Malmö rekommenderar jag Nesta, Solde och Te & Kaffehuset (Som har en Synesso Cyncra... :))

/Fabian

PS. Förresten, om ni är i Lund och det är varmt, är Per Tuttis glasscafé ett givet stopp. Enormt god glass, tillverkad i huset. Bra mycket bättre än hålet i väggen vid Stortorget. Östra Mårtensgatan ligger Per Tutti på. Hektiskt semester om du skall göra allt! DS.

Tänkte ta göteborg på vägen hem:cool:
Espressomacken måste bara provas och koppi tänkte även smyga in på kräm sen får vi se.:cool::cool::cool:
 

Mortus

Member
om man ska se utanför kaffevärlden så kanske;
Tivoli i Köpenhamn, iaf om de fortfarande har 1DKK = 1SEK?
En tura? Typiskt skånskt
Sveriges rivera när alla Brats åkt därifrån, Båstad?
 

TTobbe

Well-known member
Åter från höganäs. Mölle och fyren togs espresson på den nya resturangen i höganäs hamn var riktig ok. Koppi MMMMMMM färskt kaffe till hemet tog götet på vägen hem med god espresso på De Matteoo
 

ask2

Well-known member
Macken i Mölle serverar inget kaffe längre. Sålt huset sa de när vi tittade förbi förra veckan.
 

KaféZolo

New member
Nytt Kafé i Höganäs

Då har jag nöjet att meddela att vi tagit över "Mackens" espressomaskin - en Brasilia Inprosso - och öppnar ett nytt Kafé i centrala Höganäs nu på lördag den 26 sep. Köpmansgatan 17 är adressen. (samma gata som Systemet & höghuset...)

Alla kaffeälskare är varmt välkomna!
(Lite sent för din del TTobbe - men jag bjuder dig på en kaffe när du kommer till byn nästa gång!)

Kent Lorentzon
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp