Ordentlig Örebroträff?

Stefan Böna

Mr Microtext
Datumet som gäller just nu är lördagen 22 augusti.

De nio som anmält intresse fram tills 12 augusti är: Stefan Böna, Tobias, Musikarfelix, Zalve, Stelah, vanhoffen, Thalassa, Tobbe_L, patrik_j och Sunschein.

Eventuellt kommer också: Mathias samt leitzler.

Somliga andra sätter ju solsemester före kaffe... :eek:hmy: ;)


Satt och skummade (pun intended) några trådar och noterade att vi är en hel del här i Örebro nu.

Vi har ju försökt ha HBJs några gånger, men det brukar vara glest med deltagandet.

Nu tänkte jag att vi kunde försöka igen. Ordentligt. Låt oss börja med att se hur intresset är och komma med förslag på när? Någon gång senare i höst borde väl kunna vara lämpligt?

Det ska inte vara något nytt BC, bara en trevlig kaffedag med några maskiner och lite labbande. :)

PMa mig!

//Stefan (som hoppas på lite större gensvar denna gång; kom igen nu)
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Hoppas att det blir fler som kan komma. Tror på att ställa frågan redan nu så att ingen ska behöva "komma försent". Att sikta på någonstans i slutet av augusti som tidigast är nog vettigt.

Grundtanke: Jag har en dubbelkokare och en kvarn, djneo har en Silvia (eller en GS/3?) och en kvarn och Tobias har en B.F.C. H/X och en kvarn (nu behöver det ju inte vara precis de maskinerna). En vettig lokal kanske någon har tillgång till; en lokal med tillgång till kylskåp och rinnande vatten. Kan man sedan får dit, typ, tre maskiner och kvarnar så finns det ju en fin grund för ett schysst HBJ! :)

Vad tror ni andra?

//Stefan (som kanske lider av hybris efter BaristaCamp; kaffekärleken är mäktig)
 

Zalve

Well-known member
Jag skulle försöka hitta ett datum som kan passa lite folk.
Har ett hyfsat kök med plats. En liten förhandling med frun, så ska jag nog kunna rå om den träff.
Ytterligare 2 maskiner bör få plats (samt kvarn).

Jag har en Brasilia Cappuchino och en modifierad hugin kvarn. Inget gigantiskt kylskåp, men ett gäng 1.5l mjölk ska nog få plats.

En söndag eftermiddag skulle kunna passa mig rätt bra. Lite avis på er som var i Falkenberg.

http://www.zalve.com/stuff/kaffe/b/hel.jpg

Har en bänk till vänster på 1.2m med eluttag, samt en 100cm till höger med el där oxå.
 

lupoo

Well-known member
Kylskåp? Finns ju ingen chans att någon mjölk skall surna på ett BJ. Vad vi vet efter Falkenberg så får man räkna med en förbrukning på ca 10 liter per deltagare:lol:.

Kul att ni drar igång lite aktiviteter.
 

Stelah

Member
Det låter som en rolig idé. Om det är OK så kan jag säkert delta om ni klarar av en nybis med stort intresse och engagemang. Jag kan även hålla med både kök och annan större lokal i centrala örebro. Går det inte att göra det lite större ändå, genom att bjuda in fler intresserade och fixa en föreläsare m.m. Jag kanske kan ordna det och så önskas, annars kanske ni vill att det ska hållas i mindre skala?
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Om det är OK så kan jag säkert delta om ni klarar av en nybis med stort intresse och engagemang.

Min tanke är just det att alla ska kunna vara med. En varierande kunskapsnivå gör absolut ingenting! :)


Går det inte att göra det lite större ändå, genom att bjuda in fler intresserade och fixa en föreläsare m.m. Jag kanske kan ordna det och så önskas, annars kanske ni vill att det ska hållas i mindre skala?

Jag tror att vi ska hålla ner ambitionsnivån en aning och inte dra iväg allt för mycket... Det handlar om en dag eller en eftermiddag....

//Stefan (som tycker detta verkar högst lovande; Örebroarna kanske kommer att kunna träffas i höst)
 

djneo

Well-known member
Här händer det grejor när man har varit ute och åkt.... Självklart är jag på bara alla datum funkar... Nästa helg???
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Här händer det grejor när man har varit ute och åkt.... Självklart är jag på bara alla datum funkar... Nästa helg???

Så ja, djneo, var inte så ivrig... ;)

Jag siktar på slutet av augusti, själv. Ingen - i Örebro i alla fall - ska behöva missa detta!

//Stefan (som har knallröda fingrar efter en dust med ett överfullt jordgubbsland)
 

Zalve

Well-known member
Låter som väl nåt ganska bra med Augusti. Ska kolla mina helger och se hur familjen har det.

Ser inga direkta problem med att vi skulle kunna vara hos mig.
 

Zalve

Well-known member
Zalve skaka fram en helg direkt så kan alla kolla direkt...

Lördag 22 Augusti
Säg kl 11.00-15.00, så får jag kolla på nåt att få i magen.

Det finns plats för 2 kaffemaskiner, och 2 kvarnar. Ev lite till.

Vi får väl se hur många som vill och kan komma.
Säg 7-8 pers som övre gräns
 

Zalve

Well-known member
Ska se om jag kan hitta några alternativ. Vore ju kul om de flesta kan komma.
Återkommer i kväll, efterförhandlingar med frun. :)
 

Mathias

Well-known member
Passar på och smyger en fråga om någon är intresserad av min Obel EB kvarn med tanke på att jag semestrar utanför Grythyttan i slutet av augusti. Kanske går det att packa ner den i resväskan vilket medför 60 euro billigare dvs 160 euros. Denna gång förhoppnigsvis med nya malskivor om de dyker upp.

Edit: Skicka mig PM om intresse finns
 

Mathias

Well-known member
Kanske om jag kan övertyga frugan om hur trevligt det skulle vara att träffa kaffeentusiaster som snackar kaffe på svenska.....
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Vi testar och kollar hur många som kan den 22 Augusti.

Jämna veckor passar mig bäst, så 22 augusti funkar fin-fint för mig. djneo, hur funkar det för dig? Inga bröllop på gång då? ;)

Ni andra intresserade: hör av er!

//Stefan (som blev grymt impad av hur bra närbilder det gick att ta med Nokia 5800an: kolla bloggen)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp