Italian Bar - Västerås

Musicman

Well-known member
Hej,

Slank in i Postgallerian som tyvärr verkar vara en felsatsning i stan. Flera butikslokaler som står tomma liksom Saluhallen. Grymt trist så jag vände mig om och där stod ju en jättetrevlig tjej (hör av dig för några tips!:))på Italian Bar. Hon hade bara jobbat två veckor men serverade ändå en helt ok dubbel espresso på egen bönblandning. 75/25 -blandning och med tanke på hennes (förmodade) ringa erfarenhet bakom spakarna är jag nöjd. 25 pix kanske är i högsta laget men de har ambitioner till skillnad från alla andra i stan. Jag kommer återkomma fler gånger och testa vidare:)

Ciao,
 

Ignatius Riley

Well-known member
Jag har varit där några gånger och tycker att de har en skapligt hög lägstanivå. Det finns definitivt en ambition att servera bra espresso.
 

demo

Well-known member
har varit där en gång och då fick jag ett portafilter som hadde massa sump kvar från förra skottet. de smakade inte alls bra. tycker västerås inte har ett enda ställe som ens duger.

men kom gäääärna med tips om vart ni hittat nåt bra kaffe ställe i stan
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Lite OT, kanske, men... Som på så många andra ställen i detta avlånga land, verkar espresson vara helt beroende på vem som rattar maskinen. Kanske ingen direkt överraskning, men tyvärr verkar inte alla anställda ha samma intresse (vilket nästan automatiskt ger kunnandet) för kaffet.

Lite synd, men det märks på inläggen om olika ställen. Mellan raderna kan man ofta utläsa att det är hantverket som är där det falerar och inte blandningen, tycker jag.

Däremot blev jag glatt överraskad när jag var där. Som sagt, kanske inte den bästa espresson jag avnjutit, men klart över snittet. Skulle man jämföra allt med t ex BaraVara eller The Lounge, så skulle ju knappast något annat kaffe duga... ;)

//Stefan (som tycker om att bli överraskad av bra espresso ute oavsett var i landet eller världen)
 

Musicman

Well-known member
Hej,

Jag besökte Italian bar igen och nu är det ännu bättre!!!! Köpte 1 kg av deras egna blandning, relation 85/15. Jag vågar utse detta ställe till bäst hittills i stan. Intressant och engagerad personal dessutom! Kul!
 
Topp