Barista Camp 09 - debriefing

MrBean

Well-known member
Sitter här och landar med en Åre Hama från halva påsen jag "snodde" med hem...
Doften av skogsbär, får mig att drömma mig tillbaka till: en koppning i ett skyddsrum, en totalt misslyckad rosetta på Latte Art Battle...men kul var det! massa gott käk, en stab bestående av Familjerna: syskonen Molarin, stooora familjen "DC", Richard benhård på smaker...(som jag också skall hitta) Thor en temp-tryck studie nästa gång? Grabbarna PODS... pods-steg i rätt maskin steg många pinnhål!! Stenqvist... gick och köpte en Specilized racer idag, dock med växlar...(fortfarande hög? vad skall jag med en sådan till?) =)
Och goodie-bag'ens sponsorer...
Samt alla andra nördar och förhoppningsvis blivande nördar som förgyllde helgen!
Tack tack tack tack tack tack tack tack tack tack tack tack å Barista Camp Kärleks kram!
//Robban, jumbopristagare i Latte Art Throwdown ;)
 

Trase

Well-known member
Instämmer i hyllningskören!

Tack alla för ett mycket väl genomfört event!
Ser fram emot detta årligt återkommande evenemang - ett lysande initiativ.
 

doppio

Well-known member
9_x_jn.jpg


För er som likt mig blev helt snurriga av alla olika kaffe som provades kommer här en recap på Richards kaffen i koppningen. Från vänster till höger.

Bord 1
1. Rwanda Gatsinga
2. Bolivia Rio Colorado
3. Cup of Excellence Bolivia 2008

Bord 2
1. Kenya AA Mubuiri
2. Panama Sweet Honey
3. Brasilien Yellow Bourbon

Bord 3
1. Zege Wild Forest Espresso
2. Etiopien Harrar Longberry FTO
3. Panama Cruz Sun Dried
 

MaZ

Well-known member
Ni kanske var några stycken som såg mig kuta omkring med kameror och stativ under Lördagseftermiddagen? Ledsen om jag var ivägen för er men de var för en god sak... :unsure: ;)

Här kommer Del 1 en en serie filmer från BaristaCamp09 i Falkenberg

[youtube]PtOeCFoYF4s[/youtube]

Jag har fått upp ångtrycket nu så det kommer ploppa upp filmer med jämna mellanrum, för att hålla er RiktigtUppdaterade så rekommenderar jag att prenumerera på Youtubekanalen http://www.youtube.com/user/riktigtkaffetv
 

djneo

Well-known member
Grymt kul att titta på MaZ... Du och pac var absolut inte i vägen grymt filmat ska bli kul att se framtida filmer också...
 

Tobias

Well-known member
Haman ligger fortfarande kvar i eftersmaken! Mmm Drooool otroligt arbete alla! Allting sitter som ett fotavtryck i hjärnan. Jag såg i alla fall glorian och änglavingar på DC, David, etc. Nu måste vi föra med oss kunskapen och kärleken till den gråa massan och göra den brun!(hmm)

Kärlek
 

Pac

Maskindoktorn
Grymt kul att titta på MaZ... Du och pac var absolut inte i vägen grymt filmat ska bli kul att se framtida filmer också...

Ja just det, gissa vem den snackande skönheten i början på filmen är? :D
Det är jag som har klåfingrarna på Robur och GS3'an också.:D

Det var grymt skoj att få komma "utifrån" och skildra det som hände. :)

Grymma bilder Doppio!
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Härligt med filmer och bilder! Har precis lagt ut första delen av mina bilder på bloggen. Ett hästjobb detta att bara sortera dem! :)

//Stefan (som fortfarande bär omkring på ett lyckorus inom sig efter BC09)
 

Sunschein

Well-known member
Mycket har redan sagts.. Även jag tänkte passa på att tacka alla medverkande som gjorde det hela möjligt. Det var ett par oerhört intensiva, lärorika, intressanta och galet roliga dagar, känslan kommer sitta kvar länge! Kommer utan tvekan komma tillbaka nästa sommar :)

Nu finns det mycket kaffe här hemma, så det är bara till att köra på på samma sätt som under BC. Mycket trevliga bilder som kommit upp också! Ännu en gång, tack alla för ett grymt event!
 

Neo

Well-known member
Fina bilder Doppio!

Ja har kollat upp Red Clay och på lappen står det följande:
Daterra sweet collection, Brasilien Eko, Rainforest Alliance. Komato Sidamo Etiopien Eko Rainforest Alliance. Don Mayo Hector Bonilla Estate Costa Rica. Balmaadi Estate Indien Eko Biodynamiskt.
 

MaZ

Well-known member
Dags för Del 2 från BaristaCamp09, Intervju med Richard Lind.

Richard Lind från Johan & Nyström var på plats för att prata om kaffeodling, jordmåner och olika sätt att processa kaffe. Vi högg honom för en intervju.

[youtube]2kDFvdLqFdI[/youtube]

Enjoy!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp