Barista Camp 09 - debriefing

Pac

Maskindoktorn
Pac, trodde du skulle ta sälen, men det där med en slät kopp var något nytt, men det är nog vackrare så.
Ja det var ju skam att jag inte hade bättre pejl på reglerna. :(

Nästa gång får sälen se upp! ;) :lol:

Ruskigt bra filmat/bearbetat MAZ! Du får med allt. :)
 

treefinger

Well-known member
Gud va härliga alla är. Verkar verkligen ha varit en grymt skön stämning där inne också. Är det så på alla LAT kanske t.o.m. jag vågar ställa upp någon gång..
 

Trident

Well-known member
Måste säga att jag är imponerad över hur hög lägsta nivå alla tjejer har.
Samtliga tjejer på videon skulle förnedra mig i Latte Art har jag märkt :)
Det är ju rätt stor skillnad på att göra arten i köket helt ensam än att göra den inför 100 personer +kameror.
 

orvadet

Well-known member
Har en server som är uppe hela tiden, om ni vill kan ni använda ftp:n på den för att lagra filmer så alla som vill kunna tanka ner dem kan göra det.
ftp://bathamn.mine.nu användarnamn "riktigt" lösen "kaffe"
Kan också fixa flera konton med olika rättigheter.
Finns några hundra gig ledigt med 50/50Mbit fiber lina.
 

Pac

Maskindoktorn
Gud va härliga alla är. Verkar verkligen ha varit en grymt skön stämning där inne också. Är det så på alla LAT kanske t.o.m. jag vågar ställa upp någon gång..

Det är kärleken till kaffet som smittar av sig. ;)

Får du chansen trefinger så är det inget att tveka på. Det är kul som sjutton att både tävla och heja på.:)

Har en server som är uppe hela tiden, om ni vill kan ni använda ftp:n på den för att lagra filmer så alla som vill kunna tanka ner dem kan göra det.
ftp://bathamn.mine.nu användarnamn "riktigt" lösen "kaffe"
Kan också fixa flera konton med olika rättigheter.
Finns några hundra gig ledigt med 50/50Mbit fiber lina.
Det var ett väldigt givmilt erbjudande orvadet. :)
Tack!
 

orvadet

Well-known member
"Det var ett väldigt givmilt erbjudande orvadet.
Tack!"


Mja, vet inte om det är så givmilt, den står ändå på och 35sekunders jobb för att skapa ett konto är inte så farligt:)
 

doppio

Well-known member
Som sagt, det är lätt att stå hemma och vara kung på lattearten, utan att uppleva den beryktade barista-shaken.
 

treefinger

Well-known member
Det är kärleken till kaffet som smittar av sig. ;)

Får du chansen trefinger så är det inget att tveka på. Det är kul som sjutton att både tävla och heja på.:)

Ja, du har nog alldeles rätt. Har kikat på en LAT och då var det bra stämning också. Nästa gång får jag nog ta och vara del av gemenskapen och ställa upp.
 

MaZ

Well-known member
LAT:2

[youtube]jDxbGu2PgRY[/youtube]

Direktlänk till Youtube

Det kördes ett LAT: LAtte Art Throwdown under Barista Camp 09 i Falkenberg. Alla deltagare var välkomna att ställa upp. Detta är del 2, halva Finalen.
 

wesaft

Well-known member
Ja, mycket fint jobbat Maz :)

Vet om det där med skaket och pressen framför pubik och kameror, men jag tyckte det var lite dålig standard överlag på alla hällningar.

Hehe, jag hade säkert inte gjort bättre själv, men småklagar ändå ;)
 

MaZ

Well-known member
Tack tack..

Vill minnas att det byttes mjölk nånstans i mitten? Det var ju nära att mjölken tog slut, 400 liter eller vad det nu var. :eek:
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp