Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 8 av 15

3 tips till turisterna

Jag åkte Arlanda express härom dagen och passade då på att läsa deras kundtidning. Där gavs 3 tips på kaffebarer i Stockholm. Utan inbördes ordning får jag förmoda listades

caffè Ugo - Kungsholmen
    Sosta
    Espressino - Södermalm

Bra tips!

Ugo är en klar favorit, Sosta på Sveavägen (har inte besökt deras andra srälle) är stabilt, Espressino är bra. Men Frapino hade IMO också platsat på listan.

J&N's konceptbutik får ju ingen här på forumet missa om de är i Hufvudstaden.

/Fabian

Jag besökte J&N butiken för en tid sedan och jag tyckte inte den erbjöd något speciellt, den är helt klart bara till för show off och för att bjuda in nya och gamla kunder till ett bättre läge än Tullinge där rosteriet ligger. Ville man göra en butik/kaffebar borde man tänkt mer på konsument mönster.

Jag ska fira det nya året på Kungsholmen och vill ha några tips (Kungsholmen eller någon minuts promenad).
    Caffè Ugo, kommer jag att besöka, men ett eller två ställen till hinner jag med, men vilka?
    Kom igen nu med förslag.

Senior Member Gholams avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Kungsholmen är ju inte så stort. Du kommer att kunna ta dig till de övriga ställena på listan om du vill. Tex Ugo till Sosta 30min till fots.

För oss turister så är en adress rätt bra att ha, Södermalm tar ju ett tag att knata igenom t ex...

Senior Member Gholams avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Det finns en sida på nätet där man ser alla rankade kaféer på en karta. Jag vill minnas att den fanns omnämnd här i RK men kunde inte hitta den för att lägga upp länken. Den kanske kan vara till hjälp. Jag vet att det var så jag "hittade" Coco Vaja (som ligger bara ett stenkast bort från där jag bor).

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •