Sidan 3 av 8 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 17 till 24 av 57
    Var förbi Da Matteo i Victoriapassagen. Ett LITET trevligt ställe. Där baristan hade bra överseende med vårt velande i beställningen, trots den bastuliknande värmen.

Vill även slå ett slag för två udda fåglar. Dahls på Östra Hamngatan, nästan nere vid Operan och Swedish Taste-butiken runt hörnet mot Operan från Dahls.

Dahls kör med J&N FTO v3. Det finns helt klart bättre och sämre baristor på stället, man får chansa lite. Jag har ofta haft bättre lycka tidigt på morgonen än vid lunchrusningen.

Swedish Taste kör med illy. Baristorna har nog aldrig gått en kurs, men på något sätt lyckas de göra gott kaffe.

Ta nu dessa tips för vad de är. Inga specialkaffeställen med fokus på kaffe, utan kaffeer som lyckas servera bättre kaffen än den stora massan. Portafilter sitter i maskinen, skumröret är rengjort och kaffet är direktmalt, vilka krav man har
    Utan kaffe stannar kroppen

Vill bara slå ett extra slag för Bar Italia. Otroligt gott kaffe, trevlig personal och miljö.

Citat Ursprungligen postat av Louie Visa inlägg
    Vill bara slå ett extra slag för Bar Italia. Otroligt gott kaffe, trevlig personal och miljö.
    Och från Bar Italia går man inte sällan hem utan en halvliter av husets riktigt häftiga (men inte särskilt billiga) olivolja.

Citat Ursprungligen postat av supinum Visa inlägg
    Och från Bar Italia går man inte sällan hem utan en halvliter av husets riktigt häftiga (men inte särskilt billiga) olivolja.
    Jag har hört mycket gott om just den, det blir nog att köpa med sig nästa gång jag är där. Jag brukar däremot köpa med mig några hekto av deras bönor. Blir riktigt god espresso av det hemma också!

Nöllers i Haga...Trevligt bemötande och gott kaffe. Mannen som äger Nöllers hyrs in av Astra, Volvo och Sas för att åka med dem runt om i världen på mässor och servera kaffe..

Spelar juste jazz ibland när jag varit på besök också.

Hejsan Kaffe älskare,

Om ni söker ett ställe som säljer excellenta espresso eller generellt bra kaffe tex. presskanna och dylikt, har just köpt ett ställe centralt som jag skall göra till en central med bara det bästa kaffet norden kan inbringa, så ge mig tips, tanken är johan & Nyström, Åre kaffe rosteri, Det lilla kaffe rosteriet i Malmö, David Haugaard, Da Mateo(Torrefazione), Solberg & Hansen, Tim Wendelboe, med flera skall sälja deras kaffe i press kanna och espresso baserade kaffe drinkar etc, måste självklars sälja lite mackor (saluhallen bröd) etc och morotskaka/brownie/muffin stuket för ekonomins skull men lovar att kaffet skall alltid vara i fokos.
    men vill gärna höra vad alla vill ha?

Mvh
    La pachamama...

Köp brödet på Cum Pane i Majorna istället för i Saluhallen.

Bättre bröd hittar du inte i Göteborg.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •