+ Svara på ämne
Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 3 4 5
Resultat 33 till 38 av 38

Ämne: Var ska man gå i centrala götet för kaffe?

Många tack larjo, da matteo är självskrivna sen får man väl prova mahogny också... några mera tips på kanske lite mat i medelklass???
    Kaffenörd bortom räddning!

Det finns många bra restauranger på gångavstånd men pröva gärna Angelos på Sten Sturegatan 17.

Café Santo Domingo på Nöjesguidens lista över stans bästa caféer. Igen! Sidan 38 i nya numret

Da Matteo!

Äntligen kom man till riktiga kaffebutiker, vi har bara en ynka liten (men välsorterad) hemma i Halmstad. Var på stan med frun medans barnen var på Liseberg. Släntrade in i trakterna kring Magasinsgatan/Vallgatan, drack en dubbel macchiato, frun tog en dubbel cappu med väldigt fin rosetta på Da Matteo. Trevlig personal och gott kaffe. Köpte med mig ett halvt kilo Vallgatan 5 som var rostat 7/7. Ska bli spännande att prova det hemma i Minimoka/Silvia när jag kommer hem, just nu är vi på husbilssemester i Bohuslän, närmare bestämt Grebbestad när detta skrivs. Precis klämt i oss ett par kg färska räkor och en hel del kall chardonnay.

Var även in sväng på Magasin 11. Vi letade porslin, men jag vill ha lite udda koppar med loggor och tryck medan frun vill ha enhetligt utan tryck... Blev inget köp den gången. Men de har trevlig personal där!
    Senast redigerad av AndersSt den 2010-07-21 klockan 21:36.

Nog för att Da Matteo har bra kaffe men Mahogny på Skånegatan tycker jag var ett par strån vassare. Da Matteo har alltid så mycket folk och den stackars personalen verkar stressas rätt hårt, speciellt runt lunchtid. Trevligt om man vill titta på folk och känner sig social, och kaffet gör mig inte besviken. Men på Mahogny finns en större chans att få sitta i lugn och ro och njuta av sin Cappuccino. Den jag valde när jag var där var del doge Doge Nero och det var precis vad jag behövde efter att ha druckit mig lite trött på nougatig Vallgatan 5. Vet inte vad han som stod där hette men han hade tydligen jobbat på Da Matteo innan. Mycket lugnt och trevligt bemötande. De bygger ut åt rätt håll också, så jag hoppas de bygger en kedja ända till Bollebygd.

Någon som vet vilka öppettider som gäller för Bar Italia? Lyckas inte hitta någon hemsida eller telefonnummer till stället när jag googlar.

EDIT: Jaha, självklart hittade jag det direkt efter att jag skrev inlägget! På deras Facebookgrupp anges öppettiderna 7:30 am - 6:00 pm (mån-sön).
    Senast redigerad av Donald Trefusis den 2010-09-03 klockan 17:20.

+ Svara på ämne

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg