Snabbaste fingrarna på forumet?

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Ett litet test, vem har snabbaste fingrarna på forumet?

Själv skriver jag tydligen 37 ord i minuten, eller 261 tecken. Jag är inte helt nöjd med mig själv då jag inte håller mig till "rätt fingrar" utan kör någon mittemellanvariant.

Jag kan inte skriva utan att titta på tangentbordet...:blush:

Kör ett test på http://swedish-speedtest.10-fast-fingers.com/ och se hur snabbt du skriver!
 

hrbrun

Well-known member
Kul test! jag hinner tydligen 49 ord i minuten, 354 nedslag. 3 fel och 49 rätt. :)

men som tur är slipper jag se mina nedslag iaf, annars hade jag säkert blivit åksjuk :D
 

Viking

Well-known member
You reached 360 points, so you achieved position 8104 of 322814 on the ranking list
You type 501 characters per minute
You have 63 correct words and
you have 5 wrong words.

- En OK vända men inte maximal! :)
 

Molarin

Well-known member
You reached 2970 points, so you achieved position 26 of 322819 on the ranking list
You type 3202 characters per minute
You have 913 correct words and
you have 1 wrong words.

Vadå fila? :D
 

GLC

Well-known member
You reached 258 points, so you achieved position 54735 of 322859 on the ranking list


You type 408 characters per minute
You have 46 correct words and
you have 3 wrong words

46 words per minute


Helt sämst, dock är det på bärbara som har minitangentbord, får prova igen på jobbet på måndag.
 

Zalve

Well-known member
Laptop är inte en helt optimal sak för detta,, Jag är så van att höra ljudet från tangenterna oxå,, på ett helt annat sätt,,, Sen är ju inte stavning min besta green :)
 

GLC

Well-known member
fortfarande bärbar, kan inte ge mig:

You type 382 characters per minute
You have 48 correct words and
you have 1 wrong words

48 words per minute

Ser aldrig på tangenterna, bara på texten som skrivs eller i det här fallet, texten som man ska läsa av.
 

Viking

Well-known member
En gammal lärare insisterade på att jag skulle lära mig skriva med fingersättning när jag var 13 år på datorlektionerna. En av de bästa investeringarna i mitt liv. Nu kan jag skita ur mig lögner på jobbet i rekordfart! ;)
 

hrbrun

Well-known member
En gammal lärare insisterade på att jag skulle lära mig skriva med fingersättning när jag var 13 år på datorlektionerna. En av de bästa investeringarna i mitt liv. Nu kan jag skita ur mig lögner på jobbet i rekordfart! ;)

Det mest användbara från gymnasiet är kunskapen att kunna använda ett tangentbord på vettigt sätt!! :D

Det är nästan lite sorgligt, men så är det....
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Någon som använder lustiga tangentbord då?

Själv har jag en Microsoft Ergonomic keyboard 4000, och den är kanongskön!
Natural%20Ergonomic%204000%202.jpg




Det finns tangentbord som ser riktigt lustiga ut, eller vad sägs om en Safetype:
safetype_1776_89138.jpg





eller en Kinesis:
500-blk.jpg



En som verkar riktigt rolig är Datahand:
datahand2.jpg



Det finns många varianter...
pic03.jpg


11-13-07-warrior_xxtreme.jpg


..
coolkeyboards17.jpg


coolkeyboards10.jpg


picture-1.png
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
En gammal lärare insisterade på att jag skulle lära mig skriva med fingersättning...

Något som är lite lustigt är att dagens qwerty tangentbord är gjort för att dra ner skrivhastigheten. Den togs fram när det bara fanns manuella skrivmaskiner (alla som är tillräckligt gamla här minns säkert hur de ser ut...). De däringa "armarna" fastnade i varandra om man skrev för snabbt, så de flyttade runt bokstäverna så att de bokstäver man använder oftast kom längre ifrån varandra, för att få ner antalet stopp pga för hög skrivhastighet.:nowink:

Tydligen ska Dvoraks layout vara mer korrekt och snabbare, men man kan ju inte plugga in en ny layout när alla laptops och alla datorer man kan tänkas låna för att skriva något ser annorlunda ut.

Någon här som kör med Dvorak, eller Svorak antar jag att det ska vara (svensk Dvorak layout)?
 

GLC

Well-known member
Lite bättre,

50 words per minute

You type 408 characters per minute
You have 50 correct words and
you have 3 wrong words
 

GLC

Well-known member
Satsade på att skriva rätt den här gången istället:

You type 414 characters per minute
You have 55 correct words and
you have 0 wrong words

I type
55 words
per minute
 

Englund

Well-known member
ou type 396 characters per minute
You have 48 correct words and
you have 2 wrong words

Attans vad stressad man blir :)
 

wesaft

Well-known member
You reached 95 points, so you achieved position 698 of 789 on the ranking list

You type 231 characters per minute
You have 26 correct words and
you have 5 wrong words

Gick inte så bra.
 

Sunschein

Well-known member
368 points, so you achieved position 266 of 11153 on the ranking list

You type 462 characters per minute
You have 91 correct words and
you have 0 wrong words

Man blir som sagt galet stressad
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp