En Brasilia på cykeln.

TTobbe

Well-known member
Svarade på en annons på blocket i veckan det var ett fik i uppsala. Så denna morgon började med en cykeltur till chagall i centrala uppsala vi gick ner i källaren och tittade ett stycke brasilia en coffe queen som var andvänd i 2 år och en konstigt fyrkantig som mal direkt i stort bryggfilter sen stod det en Faema due ca 5 år gammal. Efter en liten kort förhandling om priset som slutade på 500kr var det Brasilian som fick följa med hem på cykeln. Hon behöver en rejäl rengöring och troligtvis nya malskivor men den fungerar.:)
TTobbe
:coffee::coffee::coffee:
 

Bilagor

  • IMG_0303.jpg
    IMG_0303.jpg
    59.1 KB · Visningar: 414

Marv

Well-known member
riktigt bra köp, den kvarnen är byggd som en stridsvagn, men snabb. Jag mal en dubbel på ca 8 s med nya skivor.
 

TTobbe

Well-known member
Var köper man reservdelar? Malskivorna är slut sen behöver dosatorn lite nya fjädrar i stort sett verkar skicket bra bara jä-ligt skitig. Gamalt kletigt kaffe över alt. Sen funderar jag på att lacka om den då utsidan är väldigt ful. :D
 

Marv

Well-known member
Var köper man reservdelar? Malskivorna är slut sen behöver dosatorn lite nya fjädrar i stort sett verkar skicket bra bara jä-ligt skitig. Gamalt kletigt kaffe över alt. Sen funderar jag på att lacka om den då utsidan är väldigt ful. :D


jag köpte resevdelar på
www.espressoparts.co.uk

När jag renoverade min plockade jag isär den och gjorde rent allt, och bytte skivor och litet delar i dosatorn.
 

Pac

Maskindoktorn
:lol:
Då är det hög sannolikhet att det är en sådan. ;):lol:

P.S. "DU och din jävla kaffemaskin"; Jag har småskrattat åt det hela morgonen. Tack så mycket!

Du har en väldigt klok 6-åring... :)
 

Marv

Well-known member
Brasilia köper in Rossi och sätter sitt märke på dem....det ser helt klart ut som en RR45.
 

TTobbe

Well-known member
Törs man köra kvarndelarna i diskmaskinen. Vad kostar frakten från uk för delarna har bra pris tycker jag.:)
 

TTobbe

Well-known member
Bilder.
 

Bilagor

  • IMG_0306.jpg
    IMG_0306.jpg
    75.6 KB · Visningar: 136
  • IMG_0338.jpg
    IMG_0338.jpg
    51.9 KB · Visningar: 117
  • IMG_0339.jpg
    IMG_0339.jpg
    71.4 KB · Visningar: 155
  • IMG_0340.jpg
    IMG_0340.jpg
    73.7 KB · Visningar: 138

Pac

Maskindoktorn
Hua! Vilka skräckbilder! Jag känner med de som fått genomlida en espresso mald på den kvarnen. :(

Var försiktig med plastdelar i diskmaskinen. Det är inte all plaster som tål rengöringsmedlen... En spann med hett vatten och handdiskmedel kommer man långt med.
 

Marv

Well-known member
Törs man köra kvarndelarna i diskmaskinen. Vad kostar frakten från uk för delarna har bra pris tycker jag.:)


Jag gjorde rent delarna med grupprengöringsmedel och varmvatten, funkade finfint.
Har för mig att frakten ligger på 6-7 pund + moms, dvs helt överkomligt.
 

Marv

Well-known member


Intressant, du verkar ha den automatiska versionen men med den icke automatiska versionens inställningsring. Den icke automatiska har ca 40 steg per varv medan den automatiska har ca 80 steg per varv. Jag bytte till den med 80 steg, men det krävde litet modifiernade får att få till det.
 

GLC

Well-known member
Ja den funktionen lär väl kopplas ur snarast. Hur mkt lever en rr45 om? brum-brum eller vroom-vroom? :D
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp