Uppsala: Ny italienare på sysslomansgatan

Danielo

Member
Jag funderar på om folk har blivit lite väl bländade av den i och för sig jäkligt charmiga lokalen, för efter mitt tredje besök för någon vecka sen måste jag sammanfatta det som...sådär. Uritalienaren vid spakarna vet absolut vad han gör (även om det en gång stog en tvåmetersjätte i Dropkick Murphys-tröja vid maskinen, det var lite udda), men jag fick intrycket att det som fanns i kunskap försvann i bristen på engagemang. En dubbel och en latte beställdes, av någon anledning gjordes espresson först och fick stå i nästan en och en halv minut innan latten var färdig och det var betalt, och när latten serverades var den utmärkta mjölken upphälld till en klump mitt i creman. Gotd, men tråkig.

För hög del robusta för min smak för att svepa en snabb vid disken, vilket känns som det som stället profilerar sig för. Jaja, ska få ett till försök i morgon, det är ju onekligen ett ställe som man vill kunna älska.
 

Vespaboy

Member
Har gjort samma iakttagelse. Min spaning är att det efter en lååång väntan äntligen börjar hitta lite folk till lokalen (tack för det UNT Fredag som gav full pott i espresso-testet för några veckor sedan!). Plötsligt gäller det att växla upp och köra flera beställningar parallellt - fortfarande lika bra som när vi var en kund i taget som tittade in. Vore kul om stället får finnas kvar, men jag är lite oroad...
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp