Compak K3 Touch beställd!

Agathorn

Well-known member
Jag har funderat ut och in men tillslut bestämde jag mig för en K3:a i silver. Har en Gaggia Classic i nuläget som jag hoppas kommer producera mycket bättre espresso nu än med min gamla Gaggia MM kvarn! :lol:
 

Sunschein

Well-known member
Grattis till ett trevligt köp, hoppas du blir nöjd med nytillskottet :) Jag går varje dag och försöker hålla mig från att uppgradera maskineriet. Det börjar bli svårt att hålla emot :D
 

Agathorn

Well-known member
Grattis till ett trevligt köp, hoppas du blir nöjd med nytillskottet :) Jag går varje dag och försöker hålla mig från att uppgradera maskineriet. Det börjar bli svårt att hålla emot :D

Hehe ja visst är det svårt eller hur? Jag hade i alla fall en riktigt bra ursäkt, Gaggia MM kvarn är inte skoj att försöka få till en bra shot med. Omöjligt är nog rätt ord :) Iofs dricker jag mest cappus som "döljer" smaken ifrån shoten lite, men ändå!

Ska bli riktigt skoj att prova kvarnen! Ska på kurs nästa vecka dock så det blir några jobbiga dagar att vänta, hehe.
 

mts

Well-known member
Välkommen till compak-gänget :)
Grymt bra val, i mitt tycke det bästa i den prisklassen (förutom beggade cafékvarnar).
 

Agathorn

Well-known member
Blev uppringd av någon därifrån precis och det var fel på lagersaldot, det tar 2 veckor för dom att få hem den. Arghhh!

Ja K3:an verkar nice! Om det inte vore för att M4D klumpar så mycket så hade jag dock beställt den, digital och maler riktigt snabbt. Men jag går ju ifrån en Gaggia MM så jag blir nog nöjd oavsett liksom :)
 

Agathorn

Well-known member
Orkar inte vänta. Fick bli att avbeställa och beställa ifrån Caricon. Dessutom mycket billigare där, hade missat det innan.

Rent generellt verkar många onlineaffärer ha stora problem med lagersaldot. Stämde inte heller på Caricon att den fanns i lager, därmot plockar dom hem den på 1 arbetsdag till skillnad ifrån 2 veckor på baristashopen.
 

HeMo

Well-known member
Bra val, tror inte du kommer bli besviken.
Jobbigt att behöva vänta två veckor dock...
 

Agathorn

Well-known member
Kvarnen är nu betald och jag hoppas att jag får den tills jag är tillbaka ifrån kursen på torsdag :)
 

Agathorn

Well-known member
Haha har jag otur eller vad? Nu skrev dom till mig att kvarnen blev fraktskadad och det tar cirka 2 veckor att få hem en ny. Den som väntar på något gott ... :)
 

Englund

Well-known member
Ja den silverfärgade kanske är snyggare? :)

Jag har inte sett den irl så jag har svårt att bedöma...har inte tagit hem den eftersom den ju blir ca 1000 kr dyrare.
 

Agathorn

Well-known member
Ja den silverfärgade kanske är snyggare? :)

Jag har inte sett den irl så jag har svårt att bedöma...har inte tagit hem den eftersom den ju blir ca 1000 kr dyrare.

Jag har inte heller sett den i verkligheten men på bilderna tycker jag den silvriga är finare.

Ja lite surt att den silvriga nästan överrallt är dyrare än den svarta.
 

hrbrun

Well-known member
Kaffemaskiner ska vara i någon form av blänkande metall, oftast rostfritt. Kvarnar gör sig bäst lackerade i svart. Hemma hos mig iaf! :D
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp