SnabbRenovering: Francis Francis

Pjersan

Active member
Ja, så här såg det ut inne i den kokaren. Inte så fin den heller.
picture.php

Det är alltså en maskin jag fick gratis på norska motsvarigheten till blocket. Den gavs bort för att den inte fungerade så bra längre. Nu efter rengjöring av igensatt steamerrör och rengjöring av kokare så fungerar den alldeles utmärkt!
 

Pac

Maskindoktorn
Hej!
Kul att du fick inspiration. :)

Bläh vad äcklig din var! :eek:hmy: Den ser till och med värre ut än den vi jobbade med..

Fick du byta några packningar?

Jag och sälen var väl snabba på slutet så vi missade att plåta den "färdig". Du har inte en bild på den färdiga maskinen?
 

Pjersan

Active member
Alla packningar var fina efter lite rengöring! Har ingen bild på den färdigrengjorda kokaren, men den blev ungefär som eran. Bild på hela maskinen kan jag ta och fixa snart.

Vet du förresten nåt om det där locket jag har frågat om? Har provat att göra espresso på den som vanligt, utan lock, och det är inga problem! Men man måsta mala nästan 2 varv (på min M-203) grøvre än till Silvian, så jag tror inte jag kommer orka ställa om kvarnen så ofta.
 

Pac

Maskindoktorn
Den ser riktigt prydlig ut. :)


Hur är det med det där locket en del har skrivit att man ska ha på kaffen. Det har jag inte fått med den här maskinen. Är det nåt man måste ha, eller kan man ha kaffe i filtret som vanligt och tampa och sätta det på plats? Som man gör på alla andra maskiner?

Va? Lock ovanpå kaffet? Nej det har jag aldrig hört talas om.

Mig veterligt är det bara till att mala ner kaffet i filtret, tampa och skicka in portafilterhållaren i maskinen. Jag har aldrig haft ett lock ovanpå kaffepucken.
 

Pjersan

Active member
Bra! Vet inte riktigt vart jag har läst det... Kanske var om man skulle använda pods... ingen aning. Har aldrig använt varken lock eller pods.....
 

Pac

Maskindoktorn
Ja där ser man. Den maskinen vi renoverade har aldrig haft något "lock". Du kan nog lungt köra din maskin utan blue javas "lock" också.
 

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,632
Medlemmar
19,352
Senaste medlemmen
Coffeemaster
Topp