Hjälp med tips och råd.

duenorth

Well-known member
Hejsan!
Har under några veckor suttit och knåpat på en webbplats att samla recentioner av kaffen på och kommit en bit på vägen (ca 40-50%).
Och nu skulle jag vilja ha lite hjälp på traven med vad som ska tillkomma, utvecklas vidare och över huvud taget vad som ska finnas på en sådan sida.


Om någon har lust så skicka gärna ett pm till mig så kan vi diskutera vidare.
 

duenorth

Well-known member
Ok. Inte så stor uppslutning kring den här tråden. Men tänkte iaf pusha på och se om någon vill hjälpa en kaffe nybörjare med vad man skulle kunna ändra och liknande.

Ta en titt och säg vad som ni tänker på. http://ahalvarsson.net/beanbag/ (fort. ca 70% gjort)
 

Fridolf

Well-known member
Nu har inte jag loggat in på din sida så det är möjligt att den här kommentaren är överflödig, men;
Jag skulle gärna vilja ha ha en ruta för allmänna kommentarer. Lite mer utrymme att skriva om hur man ska dra skottet för att få fram så mycket smaker som möjligt m.m.. Annars är sidan riktigt snygg. Bra filterfunktion!
 

duenorth

Well-known member
Tack Fridolf.
Sätter upp det på listan över saker att lägga till.
Skulle man kunna kalla det Hantering?
 

duenorth

Well-known member
bjawad: Det är bara test recensioner som är uppe nu. Meningen med sidan är att vem som helst ska kunna registrera sig och recensera.
 

martink78

Well-known member
Bra initiativ!
Jag skulle gärna se att det fanns utrymme för bryggtips per bryggmetod (dvs som "Hantering" ovan fast per bryggmetod).

Så vore det trevligt om man kunde se om det finns som råkaffe också och i sådant fall lägga in rosttips.
 

Musikarfelix

Well-known member
Som ovan...

Bryggtips, temperatur, extrahering, dosering.

Råkaffe tycker jag också låter bra!

Annars snygg och ren sida.
 

GLC

Well-known member
Jag loggade in och la upp en recension nu som test. Det som jag la märke till var:

Om man glömmer något fält så måste man skriva om allt på nytt.

Det borde gå att ändra sina egna recensioner i efterhand. Glömde lägga in bild nu och det blev inte så snyggt med bara ett rött kryss, något som man skulle kunna vilja ändra i efterhand.

När recensionen las upp spottade den ut sig ett fint felmeddelande, dock inget jag sparade
:)
 

duenorth

Well-known member
GLC: Allt det där ligger på listan :)
Om man inte lägger till en bild själv ska det visas en förbestämd bild för varje rosteri.
Även det om att spara det som redan fyllts i.


När jag började med den här sidan var det bara för att jag själv skulle ha något att gå tillbaka till och kolla vad jag tyckte om olika kaffen jag köpt. Men det har utvecklas till ett ganska stort projekt.
 

GLC

Well-known member
Låter bra. Gillar idéen även om det kan vara svårt då smaken ofta är som baken. Men blir det många recensioner så får man ju en fingervisning iaf.

På tal om det. Det stavas recension och inte som du skrivit här: "Användarrecentioner"
 

MiC

Well-known member
Stiligt.
Jag är säkert inte ensam om att fasta på särskrivningar, och tycka att det tar bort lite av det professionella utseendet.
Rostdatum, batchar osv skulle kunna vara väldigt intressant då det kan skilja sig åt en hel del. Kan ju bli lite tekniskt pill eftersom man kanske ändå inte vill lägga upp en ny produkt efter varje rostdatum?
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp