Florens, tips?

Sunschein

Well-known member
Halli hallå! Jag tänkte bara kolla om någon har varit i Florens och råkar ha några trevliga tips och rekommendationer om bra caféer, boende, restauranter, saker att se osv osv.

Det är nämnligen så att jag bokat en resa dit 6-11 juni och tänkte självfallet höra med folket här om vad man inte får missa. Alla tips uppskattas självfallet :)
 

Mikael-J

Well-known member
Tjena! Denna tråden kommer jag följa, kommer förmodligen att åka till Toscana. Vet inte riktigt var i Toscana än, men Florens borde man ju besöka.

/MikaelJ
 

Furioso

Active member
Jag importerar kaffebönor från La Spezia. Italcaffè. 1 timmes bilresa från Florens. Jag finns i området smma tid. Är du intresserad kanske det går att få till ett litet studiebesök på rosteriet. En bra kombination i samband med ett besök i le Cinque Terre.
 

Sunschein

Well-known member
Mikael-J, trevligt.. Ska se om man kan hitta något spännande.
Satyricon, skall kollas upp, tackar :)
Furioso, oerhört trevligt erbjudande. Vi kommer tyvärr inte ha tillgång till bil denna gång utan planerar att främst hålla oss i Florens. Erbjudandet var dock väldigt lockande :)
 

Almapeso

Well-known member
Mikael-J, trevligt.. Ska se om man kan hitta något spännande.
Satyricon, skall kollas upp, tackar :)
Furioso, oerhört trevligt erbjudande. Vi kommer tyvärr inte ha tillgång till bil denna gång utan planerar att främst hålla oss i Florens. Erbjudandet var dock väldigt lockande :)

Du borde verkligen passa på att ta tåget till le Cinque Terre. Värt att tänka över en gång till =)
 

Sunschein

Well-known member
Du borde verkligen passa på att ta tåget till le Cinque Terre. Värt att tänka över en gång till =)
Haha, jaså. Jo jag får ta och tänka igenom saken. Jag kommer iofs inte vara där vidare många dagar. Det kanske får sparas till en annan gång, men får läsa lite och överväga en utflykt dit iaf :)
 

Wasse

Well-known member
Bumpar tråden, åker till Florens om ett par veckor så om någon har tips var man hittar bra kaffe i Firenze skulle jag bli överlycklig :)
 

jalfa

Member
Bumpar tråden, åker till Florens om ett par veckor så om någon har tips var man hittar bra kaffe i Firenze skulle jag bli överlycklig :)

Florens ligger i Italien. Italien är det goda kaffets hemland. Jag har bott där över ett år - iofs 10 år sedan men ändå...Det finns gott kaffe överallt, ta vilken bar, sylta, fik, restaurang som helst, det vimlar av dem. Hitta ditt egna ställe gärna en bit bort från turisternas domen och ufficierna.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,466
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp