Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 8 av 12
    Senior Member Sunscheins avatar
    Reg.datum
    aug 2007

Florens, tips?

Halli hallå! Jag tänkte bara kolla om någon har varit i Florens och råkar ha några trevliga tips och rekommendationer om bra caféer, boende, restauranter, saker att se osv osv.

Det är nämnligen så att jag bokat en resa dit 6-11 juni och tänkte självfallet höra med folket här om vad man inte får missa. Alla tips uppskattas självfallet

Tjena! Denna tråden kommer jag följa, kommer förmodligen att åka till Toscana. Vet inte riktigt var i Toscana än, men Florens borde man ju besöka.

/MikaelJ

Reg.datum
    aug 2007
    Ingen som har några tips? På lördag bär det av

Tjena,

jag slängde upp en tråd på dpreview.com eftersom jag gillar att foto och ska till Toscana. Kanske kan vara ngt som du kan snappa upp.

http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=31974832

/MikaelJ

Citat Ursprungligen postat av Sunschein Visa inlägg
    Ingen som har några tips? På lördag bär det av
    Det finns ett schyst ställe, en vanlig bar, på Via Calzaiuoli, gågatan mellan domkyrkan och Piazza Signoria, som jag har glömt vad den heter. På samma gata finns en överdådig glassbar, som inte får missas.

Citat Ursprungligen postat av Mikael-J Visa inlägg
    Tjena! Denna tråden kommer jag följa, kommer förmodligen att åka till Toscana. Vet inte riktigt var i Toscana än, men Florens borde man ju besöka.

/MikaelJ
    Siena kan rekommenderas. Men naturligtvis får man inte missa Florens heller.

Jag importerar kaffebönor från La Spezia. Italcaffè. 1 timmes bilresa från Florens. Jag finns i området smma tid. Är du intresserad kanske det går att få till ett litet studiebesök på rosteriet. En bra kombination i samband med ett besök i le Cinque Terre.

Reg.datum
    aug 2007
    Mikael-J, trevligt.. Ska se om man kan hitta något spännande.
    Satyricon, skall kollas upp, tackar
    Furioso, oerhört trevligt erbjudande. Vi kommer tyvärr inte ha tillgång till bil denna gång utan planerar att främst hålla oss i Florens. Erbjudandet var dock väldigt lockande

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •