Sidan 3 av 12 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 17 till 24 av 95
    Senior Member GLCs avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Haha, låter som en bra lördagskväll AA, lycka till

Testa gärna att göra glass med kardemumma.

vattnas i munnen. Vill ha saffransglass. NU.
    Ja ska jor kaoz me han.

Senior Member GLCs avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Ikväll blev det papaya-mango-ananas-glass. Friskt och gott.

Men men nu blev jag ju sugen på att köpa ännu en leksak, Simac GC5000. Knappt 3000 + frakt på ebay.it. Espressoglass.... mmmmmmm

Efter att ha läst den här tråden sitter jag och väntar på en Simac GC 5000. Fick den för 240 EUR i Italien. Med frakt stannade det på knappt 300 EUR. Jobbigt att vänta bara när man väl har beställt och pröjsat.

AA, dina recept låter supersmarriga. Får nog prova allihop. Om du har fler favoriter får du gärna posta dem här.

/ Olof

Skottjägare AAs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Olof, du kommer inte att bli besviken!
    Jag är mycket nöjd med maskinen och det enda jag kan klaga på är att skålen är i minsta laget. Det blir ca 1 liter färdig glass och man vill gärna haft en sked till när det är slut på tallriken....
    Detta löses enkelt genom att göra en sats till...

Mitt senaste "glassbak" var i helgen och då blev det kolaglass.
    Normalt sett är jag inte så förtjust i supersött godis/glass men detta receptet var grymt smarrigt!
    Du hittar det här:
    http://matalskaren.blogspot.com/2006...-valntter.html

Jag kanderade i stekpannan istället och hade hälften valnötter och hälften hasselnötter. Sen drog jag ner på sockret till 80g istället för 130g och då smälte jag allt socker i kastrullen.

Lycka till och glöm inte att dela med dig av recept när du hittar nåt smarrigt!

/AA

Ps. Riktiga män väger tresiffrigt
    Halva sporten utövas med en wettextrasa. - Dan Stenqvist
    Skill and good beans will always outrank bling when it comes to the cup. - Marshall

Vart har ni köpt dom? Har surfat runt lite och har inte hittat några web-shoppar som skickar till andra länder än Italien...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •