Dags att byta Isomac Supergaida....till vadå??

hpnotini

Member
Har sedan ungefär ett år tillbaka haft en Isomac Supergaida. Och det är en tjusig maskin på alla sätt och vis.
Vi var inte helt sams i början men efter ett par fina svar härifrån och DC's skummningsguide så fann vi varandra.
So far, so good.

MEN som den människa man är blir man aldrig nöjd. Och nu har jag bestämt mig att det är dags för ett byte.
Jag har troligtvis fel men det känns lite som att maskinen sätter begränsningarna just nu..
Men byta till vadå?
Jag har kikat runt lite här på forumet och tjuvläst lite. Men jag blir inte klok.
En sak jag alltid irriterar mig på när jag i nuläget gör cappu (det som serveras i huvudsak) är den tiden de tar att få upp tempen för att skumma från de att man gjort skottet.
Så där måste den nya maskinen vara bättre.
Samma sak är trycket.
Upplever att Gaidan har lite probbs att få igenom vatten och måste ha ett sjujävlans tryck för att de ska bli bra (14-15bar enligt mätaren).
Sen är ju det alltid ett plus om maskinen har massa roliga tillbehör man kan komplettera med, såsom nakenfilter osv..

Har du läst all text och kommit ändå hit, får du upp någon tanke om en maskin som borde passa, nu när man lärt sig grundera?
P.S Budget är tänkt runt 10k..
 

Tobiemme

Well-known member
jag hade själv en Giada förut och jag upplevde steget upp till E61 som ett uppvaknande. så mitt tips får bli att kolla efter beggade E61 med HX. lycka till! :)
 
Topp