Stockholm Cafe Corno

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Café Corno på Hornsgatan, mitt i kaffesmeten, öppnar imorgon. Jag var förbi idag och fick en riktigt god espresso av Costas som var där och såg till att allt skulle bli absolut topp inför morgondagen. Riktigt kul att det har blivit så koncentrerat med kaffehak runt om Mariatorget.
 

Bilagor

  • costas01.jpg
    costas01.jpg
    66.4 KB · Visningar: 80

Coffeehead

Well-known member
Var där idag, tyvärr var det ingen större sensation. Espresson var ordinär men priset 20!!! kr för en enkel och bakverken var standard med jättemuffins, pajer och cheesecake. En dammsugare av större format fick jag ge 20 kr för. Till det positiva var en fräsch och mordernt inredd cafe lokal med relativt låg ljudnivå, även om antalet gäster inte var mer än ett fåtal vid mitt besök. Min förhoppning om en bra kaffebar gick dock i spillror i och med detta besök.
 

mag

Well-known member
Var förbi häromdan och fick en god enkel. Känns dock lite tidigt att säga att de har koll på kaffet, men det är väldigt kul att vi fått ytterligare en microrostare som levererar till café i Stockholm. Man får kanske ha lite överseende med ev inkörningsproblem. Ska bli intressant att se om de kommer stå fast vid sina långa öppettider, alla dagar till 23 resp 24 på fre-lör. Kanske därför priserna är som de är.
Apropå det hade jag också en intressant upplevelse när jag skulle köpa med mig bönor. Påsen var märkt 90:- vilket kassafröken snabbt ändrade till 150:- Det fick mig dock rätt att bli rätt pissed så efter en blick med onda ögat så fick jag påsen för 90:- (...)
 

Martini

Active member
Var där igår och fick också en bra enkel, syrligt med lite sötma bakom ungefär. Stället är ju större med fler sittplatser och bord jämfört med de mindre barerna, jag antar det är en anledning till lite högre priser.
 

Kaffekungen

New member
Var förbi där idag. Beställde en enkel och resultatet blev bra - bärig, fyllig och en rund eftersmak. Jag pratade med ägaren och han var väldigt öppen och erbjöd mig att prova la mazoccon, vilket en kaffeälskare inte kan tacka nej till ;)
Lokalen är stor och med en modern inredning, därav helt rimliga priser, det är lika mycket fokus på maten och bakverken som på kaffet då allt är hemlagat utom ett fåtal av bakverken.
Kan bli ett populärt tillhåll för alla åldrar och när uteserveringen är på plats vilket skulle ske i helgen enligt ägarn så lockar nog det till sig en helt ny publik.
Jag kan rekommendera att byta några ord med ägaren då man kan ha turen att få provköra maskinen!
 

Tobiemme

Well-known member
jag var förbi i onsdags och fick en fin tajt enkel. bra och fruktig syra med lååång eftersmak. den trevliga och engagerade baristan bjussade på den andra enkla också, vilket alltid är en fin gest.
jag blev också glad över att hitta ett ställe med bra kaffe, där man också kan rulla in barnvagnen – till och med på toan för att byta blöjor på lilla yrvädret. ett väggmonterat skötbord vore förstås toppen, men det får man ändå erkänna närmar sig överkurs för en espressobar.
:coffee:
 

Wasse

Well-known member
Har varit där två ggr nu och tycker det är helt okej, eller bättre än så tom. "Baristan" var snäll och bjöd tom på den enkla första gången, hedransvärt :)
 

Friulano

Well-known member
Cafè Corno gav mig idag den bästa espresson jag nånsin druckit. Dessutom fick jag byta ett par ord med den trevliga, intelligenta och snygga Alexandra Pascalidou!
 

treefinger

Well-known member
Jag var förbi igår och stället får helt klart godkänt. Bra cappu och en enkel som satt fint. Mariatorget är verkligen hett nu.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp