Nespresso eller inte????

wesaft

Well-known member
Våra kapslar är gjorda av aluminium, med ett lager av en sorts lackering på insidan, för att förhindra att aluminiumet kommer i kontakt med kaffepulvret. Det går alltså att återvinna Nespressos kapslar precis som med andra aluminiumprodukter. Det enda man behöver tänka på att göra är att öppna kapslarna efter användning och tömma dem.

Kaffesumpen funkar bra i komposten. Aluminium är väldigt bra ur ett energiperspektiv att återvinna. Men visst kan det kännas miljöbelastande med alla kapslar och transporter och släng at dessa. Men det går att återvinna om man tar sig lite tid.

Jag tycker ändå att det blit rätt ok kaffe, går inte att jämföra med riktigt, men som en snabb enkel variant. Välj rätt sorter, förfukta lite och stanna tidigt.
 

Pirre

Member
Köpte en Nespresso Citiz-Milk igår. Mycket nöjd, men man skall välja rätt sorts kaffe, finns ju minst 16 att välja på. Testat både ren espresso, Latte och Cappucino.
Jag är nöjd.
Haft restaurang tidigare så jag har jobbat med riktiga maskiner. Nespresso är en bra hemmamaskin. Lätt att rengöra.
Har beställt kapslar på Nespresso Club, får se hur det funkar. ?
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp