läckage från ångrör

navifragus

Member
Efter att ha stått oanvänd i en månad så verkar min Isomac Giada börjat uppföra sig konstigt.

När maskinen värmer upp så läcker det rätt mycket vatten från ångröret.
Den har inte gjort detta förut.

Kan det vara en ventil som måste bytas ut eller vad kan problemet vara?
 

GLC

Well-known member
Dra åt hårdare blir bara sämre. Till slut krävs hårdare och hårdare handlag och förr eller senare så kommer den inte att gå att dra hårdare, och det droppar ändå. Byt ångventilen och vänj dig med att dra åt med tumme och pekfinger enbart numera.
 

lanilani

Member
Jo, sant! Byte är självklart bäst. Men jag har märkt att om man drar åt lite mesigt så kunde det droppa lite från tappen. Så utan att använda polygrip ;) så funkar det för mig att med tumme och pekfinger dra åt lite mer bestämt.

Hoppas du får till droppandet, kanske kan du annars hitta reservdel här: http://www.caricon.nu/isomacstart-wb.php
 

navifragus

Member
Fantastisk sida, lanilani! Skall göra ett försök med att byta ventilen. Det blkir intressant, jag vet än så länge inte ens hur man skall skruva isär maskinen :blush:
 

Neo

Well-known member
Jag hade samma problem med min Iosmac Viper och jag lämnade in min och fick en packning utbytt, vilket landade på 250 spänn. Tyckte att det var värt det eftersom jag inte ville skruva i maskinen själv.
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp