Åh, dessa vintage-maskiner...

zix

Well-known member
Jo, jag kan nog lova att det inte skulle kännas långt till plånboken om jag fick nys om en sån där maskin.
Bara en sån sak som ställbar höjd på spillbrickan... man ställer sig allt frågan varför en sån skönhet slutade tillverkas. Det är ju rena hånet mot sån skön kombination av uppfinningsrikedom, ingenjörskonst och formkänsla.
 

Stefan Böna

Mr Microtext
Det var en ren njutning att bara se på klippen! Vilken härlig maskin! Jag är väldigt svag för de där gammeldags vägghängda kvarnarna, varav han har en (för kokkaffe iofs, men de är så läckra och dyra)!

Väldigt bra berättare också, killen och himla kul med fruns(?) replik på (andra klippet): "I wish I could replicate that..." "You better, 'cause I want one!" :D

Håller med zix att det skulle dra i plånboken om det dök upp en sådan pjäs!

//Stefan (som kanske till sommaren ska investera i en ny kvarn för sina fina skatteslantar)
 

zix

Well-known member
till vintern kommer nog mina pengar... jag är långtifrån säker på att det blir nån kaffeinvestering, men jag är helt seriös alltså, dyker en sån här maskin upp så finns det nog en liten hög med pengar att bjuda med iallafall.

Tydligen blir den väldigt varm. Det är ju nåt man skulle behöva titta på om man skulle köra den som enda-maskin.
 

zix

Well-known member
O ja, ett äkta Dilbert-GAAAH täcker känslan precis.

Det går att leva utan leva. Men inte lika bra...
 

TheSentinel

Well-known member
Ha ha ha ... man ska aldrig sluta tro på tomten, han finns ju uppenbarligen.
Och han fixar espresso ;-) Den maskinen var verkligen läcker.
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,700
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp