B.F.C. Junior Plus Levetta - HX E-61

AKAPella

New member
Jag har en tvåmånaders bebis som inte riktigt uppskattar att jag lägger för mycket tid på att göra en kopp kaffe. Jag kommer bli en Melitta-man ett tag framöver och säljer därför en annan av mina älsklingar.

En sjukt välbyggd italiensk maskin på 22 kg med alla de rätta specifikationerna. Se länk nedan för utförligare beskrivning.

Knappt två år gammal och behandlad med mjuka förstående händer.
Mer eller mindre som ny.

http://www.kaffegrossisten.se/shop/?artnr=20-41241

Nypriset ligger på 14000 spänn. Jag begär bara hälften och då skickar jag med tamper, tampermatta, rengöringsborste och en burk rengöringspulver, förutom dubbla originalhandtag(singel/dubbel) och instruktionsbok.

Kvarnen är inte till salu, det finns en gräns för hur lågt man kan sjunka.

Priset är inte särskilt förhandlingsbart som ni nog förstår.

Den finns på Stockholmsgatan i Göteborg.

0739-011018
pelleman epostkrumelur gmail.com

/Pelle
 

Bilagor

  • IMG_2996.jpg
    IMG_2996.jpg
    59.6 KB · Visningar: 125
  • IMG_3000.jpg
    IMG_3000.jpg
    60.7 KB · Visningar: 145
  • IMG_3001.jpg
    IMG_3001.jpg
    46.3 KB · Visningar: 77

mts

Well-known member
äh, vänta ett par månader, de gillar saker som blänker, min lille kille älskade att titta på när pappa höll på med maskinen som brummar sådant :)
 

lupoo

Well-known member
Kvarnen är inte till salu, det finns en gräns för hur lågt man kan sjunka.

Skönt att det finns en uns av självinsikt i denna svår stund med ett såpass drastiskt beslut som att sälja sin espressomaskin. ;)

Köp presskanna och en Aeropress så skall en hygglig kvalité på kaffet vara säkrat.
 

supinum

Well-known member
äh, vänta ett par månader, de gillar saker som blänker, min lille kille älskade att titta på när pappa höll på med maskinen som brummar sådant :)

Ha Skojjaru!
Jag köpte en jättefin mjölkpitch och begick misstaget att låta kompisens unge spegla sig i den. När det började bli dags att gå blev det ett trixigt förhandlande för att få med sig kannan. Förhandlingen misslyckades kapitalt. Ungens förhandlingstaktik spännde över flertalet tonarter, kannan fick vara kvar för husfridens skull och jag fick vackert gå å köpa en ny. :)
Det var ett par år sedan, grabben heter Otto och har kanske glömt den där historien nu. Snart dags för återbesök i huvudstaden då kanske.

/David
 

AKAPella

New member
Köp presskanna och en Aeropress så skall en hygglig kvalité på kaffet vara säkrat.
En aeropress kommer det definitivt bli. Synd bara att det inte går att göra fler koppar - Svennebryggaren krävs därför när det väller in kaffesvampar/svärmödrar på besök.

Hoppas någon här nappar, annars kommer skönheten hamna på blocket och sedemera i händerna på nån som laddar den med Arvid Nordqvists Classic-bönor och bränner mjölken.
 

doppio

Well-known member
Jag har en sådan, och över min döda kropp att jag skulle offra den. Tip top maskin som dessutom är en riktig skönhet enligt mig.
 

Maestro Andreas

Well-known member
Grattis till den som köpte den en fantastisk maskin. Själv så vill min dotter alltid hjälpa mig att mala kaffe och tampa. En far dotter relation helt enklelt och alldeles fantastiskt.
 

frippe79

Active member
Grattis till den som köpte den en fantastisk maskin. Själv så vill min dotter alltid hjälpa mig att mala kaffe och tampa. En far dotter relation helt enklelt och alldeles fantastiskt.

Tack tack! :)

Köpte den i Tisdags och AKAPella ställde upp och körde hem den. Oerhört uppskattat!

Nu är det övning som gäller, men jag märker redan vilken skillnad det är på att dra espressoskott i denna maskinen jämnfört med Silvian :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,666
Inlägg
155,717
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp