Rancilio Miss Lucy – Hjälp med byte av brygghuspackning

Horn

New member
Jag äger en Rancilio Miss Lucy som jag har lite problem med och jag undrar om ni kan hjälpa mig med detta.

Problemet är att det läcker ut vatten mellan Coffee dispensing unit och Filter Holder.

Alltså när jag slår på vattnet och vattnet rinner ned i filter hållaren så sipprar det ut varmt vatten vid sidan av filter hållaren.
Så när jag stoppar in och vrider om filterhållaren så sluts det inte helt tätt och då läcker det ut vatten.
Varför det inte sluter tätt vet jag inte? Men jag har testat att rengöra Filter hållaren men det läcker fortfarande vatten.

Jag har nu fått tipset om att byta brygghuspackningen. Så nu har jag införskaffat mig denna packning: http://www.kaffegrossisten.se/shop/?artnr=90-20047


Här kommer problemet: Jag vet inte hur jag ska få loss den gamla brygghuspackningen. När jag studerar hur packningen sitter så ser jag inget sätt att få fäste om packningen för att sedan dra ut packningen?
Har tyvärr ingen manual som beskriver hur detta byte ska gå till så jag vet inte riktigt hur jag ska komma åt packningen.
Jag vill inte skada maskinen så då är det bäst att fråga först så att jag inte skadar maskinen

Så om det är någon som har något tipps/instruktion/manual eller liknande så skulle det vara väldigt uppskattat.
 

kellogs

Well-known member
skruva loss brygghussilen och dess hållare så är det lätt att få bort packningen (lättare iaf).

om den inte lossnar då skruva i en skruv i packningen och dra försiktigt.
 

Large

Well-known member
..eller försök med något rejält och vasst som gör att du kan få lite hävstångseffekt såsom en vass syl. En flacktång kan också komma väl tillpass.
 

Horn

New member
Tack för dom bra svaren. Jag använde en skruv för att försiktigt ta bort filtret och det gick utmärkt.
Tyvär så löste inte filtret mitt problem med en läckande maskin. Kommer att skriva en till tråd om detta.
 

skalman

New member
brygghuspackning

skruva loss brygghussilen och dess hållare så är det lätt att få bort packningen (lättare iaf).

om den inte lossnar då skruva i en skruv i packningen och dra försiktigt.

Det är visserligen några år senare....men tack för infon, den hjälpte mig både med packningen och mitt droppande.....
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp