Rådgivning vid inköp av maskin

Issy

New member
Hej, har nu de senaste 5 året gått och funderat på och inskaffa espressomaskin men kan aldrig bestämma vilken jag vill ha.
Har jobbat på café och gått grundkursen i baristautbildningen. Därför vill jag inte att maskinen ska göra mig allt för besviken på skillnaden i kaffekvalité hemma och på café.
Har tittat runt lite vad som finns. Vill ju gärna ha en snygg maskin. Har tittat lite på ascaso innova dream, jättefin men hittar inte mycket omdömme kring denna. Francis Francis är fin men har inte hört så gott om den.
Många gillar Gaggia classic och Rancilio Silva, verka bra maskiner men faller inte mig i smaken utseendemässigt.

prisklass hamnar någonstans mellan 3000-7000 kr.

Något som har några tips?:)
 

godis_knugen

Well-known member
om inte maskinen måste vara ny så du kan ju kolla på blocket. brukar gå att hitta riktigt fina maskiner till vrakpriser.
 

Issy

New member
Jag kommer absolut köpta kvarn vet hur viktigt det är. Är nog inne på en ny maskin. jag har kollat brunopasso men är inte det bara pods, vill gärna kunna ha malet kaffe med.
 

Musikarfelix

Well-known member
Jo exakt, bara pods men ett bra alternativ om man ville slippa kvarninköpet och momentet :)

Innan jag köpte min Silvia var jag inne på samma maskiner som du tittat på, men när jag läst recensioner verkade det som man inte fick vad man betalade för riktigt. Men när jag fick se henne (Silvia) med egna ögon, insåg jag att det var en väldigt väldigt stilig maskin.

En Francis Francis X1 i borstad stål är ju annars superläcker, men ganska lite maskin för mycket pengar. Ascaceo tror jag är ett ganska fint köp, inte den bästa men inte den sämsta vad jag förstått.
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,700
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp