Demoka M-203, men sedan?

FabianP

Well-known member
Hej!

Funderar på att uppgradera från min Demoka, och har ett tag letat efter någon begagnad Mazzer Mini-E. Det verkar dock vara ett dödfött projekt, för många tycker väl att den är för bra?! :)

Frågan har dock väckts hos mig; Är det det bästa valet, eller finns det någon annan väg att gå? Compak K3 kanske? Eller något annat?

Kvarnen skall i så fall bo ihop med min Silvia, och penningarna finns inte i obegränsad mängd!

/Fabian
 

hrbrun

Well-known member
Leta efter en begagnad kafékvarn om du har plats för en sådan hemma. Går att hitta kvarnar för bra pris titt som tätt :)
 

FabianP

Well-known member
Tobias: Jag såg den tråden, intressant. Har dock inte sett någon av dem begagnade sedan jag började leta, och prisökningen på Compak sedan man inte kan privatimportera svider... :p

hrbrun: Plats och plats, det handlar nog mer om hur många väskor till min sambo som krävs i kompensation... Någon särskild att hålla kik efter? Santos? :)

Där finns ju faktiskt en Santos 40 på blocket...

/Fabian
 

hrbrun

Well-known member
Jag är mycket nöjd med min Santos. Mycket trevligare ljud än Rocky (som jag upplevde som lite skrikig) och högre kvalitet på malningen. Ta reda på hur välanvänd kvarnen är, och pruta friskt :)


Har jag aldrig sett en Demoka M203, så jämförelse får någon annan stå för.
 

Tan76

Active member
Finns inga genvägar

Uppgraderade från min Demoka M-203 till en Mazzer Mini-E mod A för tre veckor sedan och är så nöjd! Trodde inte att det egentligen skulle bli så stor skillnad men det är det verkligen på alla sätt. Ok, det kostade men det är värt var enda krona.

Vilken malnings kvalité skillnad, mindre kaffe smuts på bänken, tystare och ja allt går lättare och kaffet blir godare :)
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,353
Senaste medlemmen
Massor
Topp