Kaffesajt

henrico

Well-known member
Vad trevligt med lite konkurrens på ringvägen.. Tycker kaffemaskinen har blivit lite dyra på sitt kaffe och så saknar jag J&N....

Hur löser ni utkörning förresten? Är det bara till företag? Det lät ju supersmutt annars för en jäktad och slö småbarnsförälder.. :-D
 

Lillbönan

Active member
Visst är det kul med konkurrens! :) Jag rekomenderar stark att man kommer in i nästa vecka för att spana in vårt nya kaffe som vi har tagit in. Nyrostat fairtrade och ekologiskt kaffe som kommer att finnas i trevliga 300gr förpackningar. Mycket Single-origin.

Vi åker och lämnar kaffe innanför tullarna, dock efter 18.00 vardagar. Vi har en kortmaskin som vi tar med. Det händer ganska mycket just nu så det kommer mer info på hemsidan om denna typ av tjänst inom kort.

Ha det gott!
 

henrico

Well-known member
Klart kul idé! Visst räknar ni stackars Hammarby Sjöstad som innanför tullarna? Det gör ju åtminstone parkeringsbolagen och Stockholm stad...

Jag ska antingen beställa på nätet eller gå förbi en sväng nästa vecka när jag ska handla nya bönor.
 

Lillbönan

Active member
Andra Bönor gör som parkeringsbolagen och godkänner Sjöstaden! ;)

Ett tips är att komma förbi butiken först och titta på allt. Vi har nämligen lite mer i butiken just nu än det som finns i webbshoppen. Självklart kan vi leverera hem på en gång om du vill.

Webbshoppen kommer att försvinna mer och mer då vi nu har en fysisk butik, men vi ska ändå ha nån typ av beställning via nätet. Vi kommer att lägga upp alla varor på första sidan: www.andrabonor.se. Ev. dyker en ny webbshopp upp i framtiden, vi får se.

Ciao!
 

Anna_Fogel

Active member
Grymt snygg första sida!!
MEN varför öppnas en ny flik/fönster när man klickar på gå till butik? Och iaf på min dator var det svårt att läsa den gråa texten mot den svarta bakgrunden, blev tvungen att markera för att se..

Men som sagt, helt underbar förstasida!
 

Musikarfelix

Well-known member
Inte för att vara en glädedödare, men jag är sån...

Jag ser inte riktigt vilken funktion flash-sidan i index har?

Gå in på start och titta runt, visst blir man förvirrad över att viss text är centrerad och annan text inte är det?

Alltså texten känns inte strukturerad, ibland är rubriker feta och ibland bara understrukna, ser css-mallen olika ut beroende på sida?

Känns fel att print-länken är större än länkarna i menyn.

De svarta ramarna som du fixat med en svart pensel eller liknande känns inte bra alls, är det inte lättare att radera ramen och lägga en transparent bakgrund?

Logotypen är annorlunda och lite rolig, men visst känns den grymt omodern och tråkig med det typsnittet och färgen utan vidare?

Det känns som att designen är lite kantig och inte särkilt genomtänkt eller kreativt, åt andra sidan känns det lite dumt att säga eftersom jag är övertygad om att du lagt ner mycket tid på att få sidan som du vill.

Det är bara vad jag känner rent spontant om sidan, jag kan helt klart ha fel och ta det inte på fel sätt.
 

Lillbönan

Active member
Haha, vår glädje är svårdödad ;) Men som sagt så kommer webbshoppen att stängas ned så småningom iom att vi idag har en fysisk butik. All info om våra produkter ska bakas in på www.andrabonor.se. Shoppen kommer dock att finnas kvar i ett par månader till, måhända med röriga typsnitt och bilder, men med mycket gott kaffe!

Ciao!
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,668
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp